Monday, October 31, 2011

[Video&Gambar] Tragedi Pelanggaran Keretapi Dengan Lori Tangki Minyak

KOTA KINABALU: Sebuah kereta api dalam perjalanan dari Stesen Tanjung Aru ke Papar merempuh sebuah lori tangki di lintasan berhampiran sebuah stesen minyak di Petagas dekat sini petang tadi.Kejadian kira-kira 5.30 petang tadi itu menyebabkan letupan kuat dan sekurang-kurangnya lapan orang cedera dengan pemandu lori tangki berkenaan patah kaki.

Asap tebal akibat letupan itu boleh dilihat dari jarak sehingga lima kilometer. Berikutan rempuhan itu, kereta api dan lori tangki berkenaan melekat dan masih berada di landasan.











[Gambar] Rahsia Negeri Sembilan Juara Piala Malaysia Di Sebarkan

Aku jarang sekali di hebahkan dengan gambar seperti ini yang di lakukan oleh pemain-pemain bola sepak. Kadang2 terpikir, sempat ke dieorang sembahyang Maghrib atau Isyak dulu sebelum game? Dan terbukti, mereka tetap tidak tinggalkan perkara yang wajib. Alhamdulillah...inilah rahsia kejayaan pemain N9 dengan imamnya Hai-O muncul watak penting dalam game yang lepas.






[Gambar] Manusia Ke 7 Billion Lahir Ke Dunia Dari Filipina


MANILA: Filipina hari ini meraikan kelahiran bayi ketujuh bilion di dunia secara simboliknya selepas ibunya selamat bayi perempuan di bilik bersalin di sebuah hospital kerajaan di sini.

Bayi seberat 2.5 kilogram bernama Danica May Camacho itu lahir menjelang tengah malam tadi sehingga mendapat liputan meluas media di bilik bersalin di
Jose Fabella Memorial Hospital. "Bayi amat comel dan sihat," kata ibunya, Camille Dalura sambil meriba bayi perempuannya itu.

“Saya tidak percaya bahawa dia adalah bayi ketujuh bilion di dunia," katanya.

Bayi berkenaan adalah anak kedua Dalura bersama pasangannya, Florante Camacho.






Pasangan suami isteri itu bersama bayi berkenaan kemudian menemui pegawai Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang meraikan bayi mereka itu dengan cek kecil.
Pasangan itu turut menerima hadiah daripada penderma tempatan termasuk geran biasiswa dan pakej ekonomi bagi membolehkan pesangan itu memulakan perniagaan runcit.

Turut menyaksikan peristiwa bersejarah itu ialah budak perempuan berusia 12 tahun, Lorrize Mae Guevarra yang diisytiharkan bagi keenam bilion di dunia pada 1999.

“Saya amat gembira melihat bayi yang comel ini. Saya harap dia sukakan saya dan membesar menjadi anak yang sihat dan disayangi semua orang," katanya.

Bayi berkenaan adalah antara beberapa negara di dunia yang secara simboliknya menyambut kemunculan manusia ketujuh bilion di dunia hari ini. - AFP

Sunday, October 30, 2011

[Video&Gambar] Sharbinee Allawee Mohon Maaf

KUALA TERENGGANU 30 Okt. – Penjaga gol Terengganu, Mohd Sharbinee Allawee memohon maaf kepada seluruh rakyat negeri Terengganu khususnya penyokong dan peminat bola sepak negeri itu.

Bekas penjaga gol kebangsaan ini mengakui kesilapan yang dilakukan kerana tidak menjaga rapi pintu gol telah memberikan kemenangan kepada pihak lawan seterusnya menghampakan kesemua penyokong setia sang penyu.

"Saya memang kecewa kerana semasa perlawanan penting, terjadi insiden yang tidak diduga ini, perlawanan memang sengit, bola itu datang secara tiba-tiba dan saya gagal membuat keputusan yang tepat hingga memberikan gol mudah kepada pihak lawan,” katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, di sini, hari ini.






Jelas pemain yang berusia 25 tahun itu, kerana kesilapan inilah mereka telah terlepas peluang untuk menjulang piala yang diidam-idamkan dan kekecewaan jelas tergambar di wajah bapa kepada seorang anak ini.

Bagaimanapun kesilapan dan kekecewaan ini telah mengajar beliau dan rakan sepasukan dan ia memberi pengalaman yang cukup berguna dan menjadi titik permulaan untuk terus maju pada perlawanan akan datang. – Bernama

INILAH DETIK-DETIK PEMUSNAH HARAPAN SELURUH TERENGGANU

[Video] Polis India Tampar Penjenayah Macam Filem Kung-Fu Hustle

Kejadian ini berjaya di rakam. Kita selalu di sogokkan kekerasan pihak polis ketika berhadapan dengan penjenayah. Tetapi di India, ia berlaku dengan lebih tragis dan tidak berperikemanusiaan. Tamparan polis ini boleh buat kepala berpusing atau paling2 pun bisu seumur hidup. Saksikan :







Pelajar Libya Di UTHM Pulang Curah Bakti

BATU PAHAT: Dua graduan warga Libya bertekad menggunakan kelulusan dan kemahiran mereka dalam bidang Kejuruteraan Elektrik bagi membangunkan tanah air tercinta, selepas menyaksikan kehancuran tanah kelahiran mereka akibat perang saudara selama lapan bulan.

Yonis M Yonis Buswig dan Ibrahim Mohamed Ali, kedua-duanya berusia 26 tahun, menerima Ijazah Sarjana Kejuruteraan Elektrik, antara 2,244 graduan yang menamatkan pengajian dan menerima ijazah bidang masing-masing pada Majlis Konvokesyen ke-11 Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), semalam.

Yonis berkata, beliau pulang ke Libya untuk bertemu keluarga selepas tamat peperiksaan di UTHM bulan lalu dan terkejut melihat kemusnahan di negara yang terkenal dengan keindahan oasis dan padang pasir.






“Banyak infrastruktur rosak teruk akibat peperangan dan saya berasa terpanggil untuk pulang ke Libya bagi membangunkan semula apa yang dihancurkan, manakala kehidupan keluarga porak-peranda kerana kehilangan insan tercinta.

“Saya rela pulang ke Libya untuk berkhidmat serta membawa kemahiran yang saya peroleh di Malaysia supaya kehidupan masyarakat di sana kembali seperti sebelum ini,” katanya.

Saturday, October 29, 2011

[Video] Gol-Gol Final Piala Malaysia 2011 : N. Sembilan Juara!

Kita semua serba salah,ada yang nak tengok EPL sebab ade game best jugak malam ni. Ada juga nak tengok final Piala Malaysia yang menemukan Terengganu dan Negeri Sembilan. Selain itu jugak, kita nak tengok mutu padang Stadium Shah Alam yang berharga RM50 seorang itu...kahkahkah...dan ternyata, mutu padang macam celaka,nasib baik game best jugaklah.

Lebih2 lagi lawak si Sharbinee yang rabun tak nampak bola depan mata. Macam terkejut gelepor satu badan pun ade,kahkahkah...Apa2 pun kesudahan game ni, Negeri Sembilan menang 2-1 dengan jaringan Kunalan 81' +lawak Sharbinee dan sepakan half volley Hai-O pada minit ke 86 yang superb! Sebelum itu, Ashaari (Abuya) skor dulu minit k 59. Layankan video gol di bawah :







[Gambar&Video] Apabila RM399 Menjadi RM3.07 juta

SUSHIL KUMAR memegang cek bernilai AS$1 juta (RM3.07 juta) sambil bergambar bersama bintang Bollywood, Amitabh Bachchan.

NEW DELHI - Seorang kerani kerajaan dengan gaji bulanan cuma AS$130 (RM399) menjadi peserta pertama yang pernah memenangi AS$1 juta (RM3.07 juta) dalam rancangan kuiz popular di negara berkenaan.

Kemenangan Sushil Kumar dalam kuiz Who Wants to Be a Millionaire versi India menjadikannya ikon kepada jutaan belia di India yang mahu membebaskan diri mereka daripada belenggu kemiskinan.

Kejayaan pemuda berusia 26 tahun yang berasal dari pedalaman negeri Bihar, timur India itu mirip plot filem popular 2008, Slumdog Millionaire.

Filem tersebut yang memenangi beberapa anugerah Oscar, mengisahkan tentang seorang pemuda miskin yang menjadi kaya selepas memenangi kuiz berkenaan.






Kumar dan isteri yang baru lima bulan dikahwininya menangis semasa hos rancangan itu, Amitabh Bachchan, menyerahkan cek AS$1 juta kepada mereka selepas dia berjaya menjawab semua soalan dengan betul.

"Anda mencipta sejarah. Kecekalan dan keazaman anda membolehkan anda pergi begitu jauh dalam program ini," kata Bachchan.

Program yang dirakam pada Selasa lepas itu akan ditayangkan di India pada minggu depan.

Bercakap mengenai kemenangannya, Kumar berkata, dia terpaksa menonton rancangan kuiz itu di rumah jiran kerana tidak mampu membeli set televisyen.



Menurutnya, dia akan menggunakan sebahagian wang kemenangan tersebut untuk menduduki peperiksaan pentadbiran awam bagi menjamin masa depan yang lebih cerah.

Sebahagian lagi wang tersebut akan digunakan untuk membeli kediaman baharu buat isterinya, membayar semua hutang ibu bapanya dan dijadikan modal untuk adik-beradiknya membuka perniagaan kecil. - AP

Friday, October 28, 2011

[Gambar] Teknik Fotografi (Miniature Faking) Yang Mengagumkan

This image, and the images that follow, are examples of a photograph technique known as 'Miniature faking.' This is actually a full-sized house, but several tricks are used to make it appear as if it were a miniature. The lens is tilted on its axis, making the depth of field shallow and causing foreground and background to blur.






(This effect can also be enhanced in digital processing of the photo.) The picture is taken from a high vantage point, as one might look down on a model. And the colors are digitally saturated to give the effect of a painted miniature. These techniques, combined, fool the eye into thinking this is not a full-size object. CLICK MORE TO SEE MORE OTHERS AMAZING PICTURES!


Thursday, October 27, 2011

[Video] Apabila Anjing Masuk Padang Masa Perlawanan Bola Sepak

A canine pitch invader brought Independiente Santa Fe's Copa Sudamericana match against Botafogo to halt for a solid three minutes while he ran around, evading all humans who tried to stop him. With Santa Fe up 4-0 in the 67th minute, the dog decided to commandeer the pitch and just run around for a while as everyone stood around and watched like dopes.






Several players made weak attempts to lure the dog into their clutches, but he was too smart for them. It was kind of like a bull fight where the bull just toys with the matador and tries to bore all the people to death. And continuing on that theme, someone tried to lead the dog off the pitch by having him chase a red bag. It worked, too. Until the dog reached the corner and said, "Eff that mess, I'm running around some more." Which he did.

The guy with the bag tried again and failed again, but after weaving through another gang of lumbering humans, the dog finally got bored and ran off on his own into the stands. And after all that, I think he just might be the most successful pitch invader ever.

[Gambar&Video] Adakah Kerana Petugas Kecemasan SIC Simoncelli Mati?


Aku tak pasti tentang hal ini tapi apa yang aku nampak sendiri melalui video yang sudah tersebar ini di dapati, petugas keselamatan SIC telah melakukan kesilapan dan kecuaian kerana tergelincir ketika mengangkat Simoncelli di atas strecher yang sedang dalam kecederaan parah. Kita pun sedia maklum, kecederaan melibatkan kepatahan memang perlu di jaga dan tidak boleh di kenakan gegaran yang kuat.






Tapi nak di jadikan cerita, aku rasa bukan sebab ini puncanya tetapi kesah ini agak memalukan kita juga. Dari komen yang di berikan, ramai yang kecewa dengan kecuaian mereka dan ia di jadikan sebab pula kepada kematian pelumba berkenaan. SIC perlu lebih peka hal ini. Latihan kecemasan yang profesional perlu lebih di berikan. Anda lihat dan saksikan sendiri :


Golongan Yang Gembira Gaddafi Mati Akan Menyesal

CHICAGO 26 Okt. - Ketua pergerakan Nation of Islam, Louis Farrakhan (gambar) menempelak sikap sesetengah pihak yang 'bergembira' dengan kematian Muammar Gaddafi dan memberi amaran mereka akan menyesal dengan apa yang dilakukan itu.

Katanya, kematian bekas pemimpin Libya itu adalah satu pembunuhan yang dirancang Amerika Syarikat (AS), Britain dan Perancis.

Beliau yang merupakan rakan baik Gaddafi berkata, negara-negara berkenaan bertanggungjawab dalam membantu rakyat Libya menghancurkan pemerintahan Gaddafi, di samping mahu memperoleh 'jalan mudah' untuk mengaut kekayaan sumber minyak Libya.

''Mereka mencipta satu pembunuhan yang berjaya terhadap Gaddafi.

''Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) juga tidak boleh dipercayai kerana badan dunia hanyalah alat Barat,'' katanya ketika ditemu bual stesen radio Chicago, WVON-AM.






Farrakhan berkata, dia mula mengenali Gaddafi sekitar 70-an dan bekas pemimpin Libya yang dibunuh minggu lalu itu pernah memberikan pinjaman sebanyak AS$5 juta (RM15.5) kepada pertubuhannya.

Malah jelasnya, pemimpin Nation of Islam sebelum ini, Elijah Muhammad pernah diberikan pinjaman sebanyak AS$3 juta (RM9.3 juta) oleh Gaddafi bagi menukar sebuah gereja di Chicago menjadi masjid.

''Ia bukan sekadar wang tetapi prinsip hidupnya yang membuatkan kami seperti saudara,'' ujarnya.

Katanya, ketika pemerintahan Gaddafi, hasil minyak Libya digunakan untuk membina sekolah serta universiti bagi meningkatkan kadar celik ilmu dan Gaddafi juga telah berjaya memperbaiki perkhidmatan kesihatan yang dilihat terbaik di kalangan negara ketiga. - AP

Sumber : Utusan

Wednesday, October 26, 2011

[Video] Bom Nuklear B53 Terkuat Dan Terakhir Di Dunia Di Hapuskan



AMARILLO, Texas (AP) — The last of the nation's most powerful nuclear bombs — a weapon hundreds of times stronger than the bomb dropped on Hiroshima — is being disassembled nearly half a century after it was put into service at the height of the Cold War.

The final components of the B53 bomb will be broken down Tuesday at the Pantex Plant near Amarillo, the nation's only nuclear weapons assembly and disassembly facility. The completion of the dismantling program is a year ahead of schedule, according to the U.S. Department of Energy's National Nuclear Security Administration, and aligns with President Barack Obama's goal of reducing the number of nuclear weapons.

Thomas D'Agostino, the nuclear administration's chief, called the bomb's elimination a "significant milestone."

Put into service in 1962, when Cold War tensions peaked during the Cuban Missile Crisis, the B53 weighed 10,000 pounds and was the size of a minivan. According to the American Federation of Scientists, it was 600 times more powerful than the atomic bomb dropped on Hiroshima, Japan, killing as many as 140,000 people and helping end World War II.
The B53 was designed to destroy facilities deep underground, and it was carried by B-52 bombers.

With its destruction, the next largest bomb in operation will be the B83, said Hans Kristensen, a spokesman for the Federation of American Scientists. It's 1.2 megatons, while the B53 was 9 megatons.

The B53's disassembly ends the era of big megaton bombs, he said. The bombs' size helped compensate for their lack of accuracy. Today's bombs are smaller but more precise, reducing the amount of collateral damage, Kristensen said.

Since the B53 was made using older technology by engineers who have since retired or died, developing a disassembly process took time. Engineers had to develop complex tools and new procedures to ensure safety.

"We knew going in that this was going to be a challenging project, and we put together an outstanding team with all of our partners to develop a way to achieve this objective safely and efficiently," said John Woolery, the plant's general manager.

Many of the B53s were disassembled in the 1980s, but a significant number remained in the U.S. arsenal until they were retired from the stockpile in 1997. Pantex spokesman Greg Cunningham said he couldn't comment on how many of the bombs have been disassembled at the Texas plant.

The weapon is considered dismantled when the roughly 300 pounds of high explosives inside are separated from the special nuclear material, known as the pit. The uranium pits from bombs dismantled at Pantex will be stored on an interim basis at the plant, Cunningham said.
The non-nuclear material and components are then processed, which includes sanitizing, recycling and disposal, the National Nuclear Security Administration said last fall when it announced the Texas plant's role in the B53 dismantling.

The plant will play a large role in similar projects as older weapons are retired from the U.S.'s nuclear arsenal.








[Video] LEGO MAN Raksasa Di Jumpai Di Pantai Florida?


Agak terkejut, penduduk setempat tidak percaya. Penemuan satu LEGO MAN raksasa setinggi 8 kaki terapung di pantai Florida,US betul2 memberikan kejutan. Di katakan, LEGO MAN ini pernah terdampar juga di pantai UK pada tahun 2008 dan adakah ia LEGO MAN yang sama? Siasatan di lakukan. Adakah ia bergerak sendiri? atau adakah ia di lakukan oleh orang2 yang ingin bergurau senda? Saksikan video tersebut dan artikel asal dari Yahoo.news.



We've heard of people finding messages in bottles on the beach, but how about an 8-foot-tall LEGO figure?

We first saw the news over at BoingBoing. Apparently a man was out walking on the beach near lovely Siesta Key in Florida, when he came across "something" laying in the surf a ways away. He went to investigate, and what do you know -- it was a giant LEGO man. On its torso was a message, reading "No Real Than You Are." Yeah, we don't get it either.

Nobody (at least nobody official) is sure why the plastic figure showed up on the shore. We spoke to Amanda Santoro, Assistant Brand Relations Manager at LEGO. She declined comment but did say that the "stunt" was "in no way endorsed or sponsored by the LEGO Group or its affiliates."

OK, so does that mean somebody stole a giant LEGO figure and planted it on the beach? Well, maybe. Believe it or not, this sort of thing has happened before. Several years back, a giant LEGO man washed up in the Dutch resort of Zandvoort. That same figure (or perhaps a twin) also appeared at a Brighton beach in the U.K.

Is this the same LEGO man? Did it really cross the ocean by itself? Or was it placed there by a jokester? No way to know. For now, though, check out the video below of people marveling at the discovery. Staged or not, it must have been an odd way to start the morning.





[Video] Penampakan Hantu Di 7-Eleven Paka,Terengganu?

Aku tak pasti ini benar atau tidak tapi sekadar untuk mengasah minda dan menjadi CSI. Kejadian penampakan sosok entiti ini dikatakan berlaku di Paka,Terengganu sekitar 23-24 Oktober 2011 dan telah di uploadkan di Youtube pada 25 Oktober 2011. Video ini di rakam melalui CCTV kedai dan di rakam semula melalui kamera telefon.

Mungkin ia, mungkin juga tidak tapi jika kita duduk di tempat mereka, seribu satu persoalan bermain2 di fikiran. Korang layankan dulu dan nilaikan. Penampakan 2 kali sosok ni pada 0:40 dan sekali lagi pada 5:38. Kemuncaknya pada 6:56. Saksikan :






Tuesday, October 25, 2011

[Video] Inikah Orang (Sanad Al-Sadek) Yang Membunuh Muammar Gaddafi?

Kematian Muammar Gaddafi betul-betul tragis. Itulah kesan dari pemerintahan yang dikatakan diktator selama 42 tahun beliau. Entahlah, aku masih ingat lagi, dulu die antara pemimpin Islam yang di agung2kan. Dan sekarang die menjadi manusia yang paling hina. Hanya Allah sahaja yang tahu. Antara wasiat beliau sebelum mati, jangan di mandikan dan di kafankan mayatnya. Apakah maksudnya? Adakah ia merasakan yang die akan mati syahid? Sekali lagi, hanya Allah sahaja yang tahu.

Kesah Gaddafi yang sebenarnya berjaya ditangkap hidup2 tetapi akhirnya gugur di muncung senjata juga. 2 das tembakan yang mengenai badan dan kepala telah meragut kesetiaannya mempertahankan kerajaannya. Pembunuhnya dikatakan berusia 22 tahun bernama Sanad Al-Sadek dan beliau telah bercerita tentang ketika keadaan kelam kabut itu berlaku. Saksikan video di bawah :






Kepada PM : Namawee PM Boleh Layan, Isu Akidah Umat Islam Macam Mana?


Dah sampai masanya, kerajaan pimpinan PM kita ni Datuk Seri Najib supaya buka mata, buka hati, buka minda dan terima hakikat. Jika kerajaan ini tak mampu untuk menjalankan Hukum Hudud, jalankanlah kewajipan anda seserius yang boleh dalam membela Agama Islam ini. Ulama-ulama di Malaysia telah lama sedar tapi pemimpin kita masih ego dan terus menerus seolah-olah menunggu bala dari Allah kerana tidak menjalankan kewajipan sepatutnya dalam membela Islam. Kekecewaan ulama di Malaysia sebenarnya sudah tidak terbendung lagi. Artikel Utusan di bawah menjadi antara luahan mereka :

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkan Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam kepada Orang Islam belum cukup kuat bagi membendung gejala memurtadkan umat Islam.

Katanya, enakmen itu bukan sahaja tidak menyeluruh, malah hukuman yang dikenakan juga adalah ringan di samping ketidakmampuan jabatan agama Islam negeri dalam aspek siasatan dan tenaga kerja.

"Saya sendiri telah memaklumkan kepada Perdana Menteri mengenai keperluan undang-undang sekatan terhadap gejala dan kegiatan memurtadkan umat Islam dengan berpaksikan Perlembagaan dilaksanakan di peringkat Persekutuan dan dimasukkan dalam undang-undang Kanun Keseksaan,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Sehubungan itu, Harussani berkata, amat penting bagi kerajaan melaksanakan deklarasi 10 tuntutan Himpunan Sejuta Umat (Himpun) yang berlangsung pada Sabtu lepas.

"Ia mesti jadi keutamaan. Selepas ini Himpun akan bergerak ke setiap negeri. Kita mahu setiap umat Islam memahami dan menyuarakan bantahan,” katanya.

PM kita sedar ke tidak agaknya? Namawee yang terang-terang petualang negara, lebih celaka dari orang yang menghina pejuang Bukit Kepong boleh berjumpa PM dan di layan kerana ayat 1 Malaysia nya? Inikan pula sedara sesama Islam yang telah lama sejak dari dahulu lagi, ingin memperjuangkan akta tentang akidah Islam yang semakin di perlekehkan. Sedarlah pada mereka-mereka ini, jangan sampai tak terhantuk baru terngadah.





[Gambar] Syiling Baru Jimat 49% Kos Pembuatan Tapi Ada Bintang Israel?

Inikah syiling baru itu? Rasenye betul dah...

Kita ni mewah dok buat duit baru jer. Dulu buat duit baru RM5 pastu last2 bukan tahan lama pun,dok koyak jer lebih. Kat mane entah kualiti dan keselamatannya. Rupanya ada malaun yang terlibat di sebalik projek duit baru RM5 tu yang dah makan duit haram dan dah pun di tahan. Duit syiling baru ni tak tau pulak, tak mustahil ade malaun yang sama. Kelebihan duit syiling ni adalah korang boleh baca artikel di bawah :

TIMBALAN Menteri Kewangan, Datuk Donald Lim Siang Chai (gambar) berkata, pengeluaran duit syiling siri ketiga, awal tahun depan menggantikan syiling semasa dijangka menjimatkan kos pengeluaran Bank Negara Malaysia (BNM) sehingga 49 peratus.

Katanya, penjimatan itu berdasarkan penggunaan logam terpilih bagi penghasilan syiling selain penggunaan teknologi penempaan dan spesifikasi teknikal lebih baik. berbanding syiling terdahulu.

“BNM memperkenalkan duit syiling ketiga dan wang kertas siri keempat sebagai usaha berkala memperkukuhkan ciri-ciri keselamatan terkini bagi menangani pemalsuan mata wang,” katanya di Dewan Rakyat, semalam.

Katanya, semua pengeluaran wang siri terbaru itu diperkenalkan dengan dengan reka bentuk lebih menarik, mesra pengguna dan beridentiti keunikan Malaysia.

Cuma aku pun ade perasan, duit kita ni kalau sekali imbas memang ada ciri bintang negara Israel. Dieorang ni tak perasan ke? Kat duit 10sen jer yang aku perasan. Memang betul, gambar tu adalah gambar lain tapi ia boleh menimbulkan syak dan pandangan sinis. Kita yang tengok ni pun rasa lain macam. Terserahlah pada yang bertanggungjawab.






[Gambar] Hinanya Mayat Gaddafi


MISRATA, Libya - Mayat bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi mula mereput dan berbau busuk selepas empat hari ditempatkan di dalam sebuah bilik sejuk simpanan daging di sini sejak Khamis lalu.

Pejuang-pejuang yang mengawal jenazah Gaddafi dan anak lelakinya, Motassim bertindak meletakkan lapisan plastik di bawah jenazah mereka ekoran cecair mayat mula mengalir di dalam bilik sejuk beku sebuah pasar tempat kedua-dua jenazah itu disimpan.

Warna kedua-dua mayat itu menjadi semakin hitam selepas tidak dikebumikan selama empat hari.

Para pejuang Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mula memberikan topeng bedah kepada para pelawat untuk melindungi daripada terhidu bau busuk yang tersebar ke dalam bilik sejuk beku tersebut.

Monday, October 24, 2011

[Video] Gol-Gol Malapetaka Manchester United vs Manchester City 23/10/2011

Semalam semua sedia maklum dan aku rase orang tak minat bola pun silap2 memperkatakannya. Pasal ape? Pasal MU kalah besar kat laman sendiri lah weh. Kalah dengan Man.City 1-6. Giler ape, macam tak percaya tapi itulah hakikatnya. Sebenarnya MU memang dah nak kalah tapi cukuplah kalah 1-3 jer tapi 5 minit sebelum tamat game, boleh lepas 3 gol lagi. Ingat pemain Malaysia mentaliti last min lemah tapi dieorang pun same,kahkahkah...korang layankanlah lagi gol-gol akan dikenang sampai kiamat ni,heheh...








Satelit ROSAT Mungkin Jatuh Di Malaysia?



ERLIN: Satelit penyelidikan Jerman, ROSAT yang tidak lagi berfungsi terhempas di Asia Tenggara awal pagi tadi, menurut seorang saintis Amerika Syarikat, tetapi tiada seorang pun yang pasti di mana.

Menurut Pusat Aeroangkasa Jerman, kebanyakan bahagian satelit sebesar van mini itu dijangka hangus apabila memasuki atmosfera pada kelajuan sehingga 450 kilometer sejam tetapi kira-kira 30 serpihan seberat 1.7 tan metrik mungkin selamat dan terhempas.
Jonathan McDowell dari Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics di Cambridge, Massachusetts, berkata satelit berkenaan mungkin jatuh di Asia Tenggara.


Katanya, dua bandaraya China dengan jutaan penduduk iaitu Chongqing dan Chengdu, berada di laluan satelit itu sewaktu kemasukan semula.

“Tetapi jika ia jatuh di kawasan berpenduduk, sudah tentu kita sudah memperoleh laporan sekarang," katanya.

Pengiraan berdasarkan data tentera AS menunjukkan serpihan satelit itu mungkin terhempas di Lautan Hindi di timur Sri Lanka atau di Laut Andaman di luar pantai Myanmar atau di pedalaman Myanmar atau China. - AP





[Video] Suasana Jambatan Runtuh Di India Meragut Hampir 40 Nyawa

KOLKATA 24 Okt. - Sekurang-kurangnya 32 orang terbunuh selepas sebuah jambatan runtuh ekoran dipenuhi orang ramai yang menyambut satu festival anjuran parti Gorkha Janmukti Morcha di pekan Darjeeling, semalam.

Majistreet daerah tersebut, Soumitra Mohan berkata, kabel besi jambatan tersebut terputus ketika orang ramai berasak-asak untuk mendengar ucapan dan menyertai program kebudayaan sempena festival lima hari di pekan Bijanbari, Bengal Barat.

Katanya, sejumlah orang terjatuh ke dalam sungai yang mengalir deras sebaik saja jambatan itu runtuh.

"Jumlah kematian setakat ini seramai 32 orang namun ia dijangka meningkat kerana ada yang masih hilang," katanya. - AFP






[Video] Penari HAKA Kena Sembur Dengan Paper Sprayed Polis

Controversy has erupted in Utah after police reacted aggressively to a traditional Maori dance being performed by men and high school students after a small town football game on Thursday night.

According to the Associated Press, Deseret News and Salt Lake Tribune, among other sources, a group of relatives of a player for the Roosevelt (Utah) Union High football team was attacked with pepper spray by police officers in Roosevelt, Utah while performing the dance shortly after Uintah's 17-14 victory. The group performing the Haka reportedly blocked the exit from the field, and while their dance was destined to be a quick one -- as practically all Hakas performed by sports teams are -- police insisted that they move from the area to allow players and others to leave the field.

When they began dancing instead, Roosevelt police began using pepper spray to displace the crowd.



"I've never seen anything like it," Union fan Jason Kelly told the Deseret News. "It was totally unprovoked."

The Haka has become a more popular pre-game or postgame attraction for sports teams across American sports after its use by the New Zealand All Blacks rugby team spread globally. The All Blacks, who perform an intimidating Haka before every game, won the 2011 Rugby World Cup on Sunday in an 8-7 victory against France.

The pepper spray spread far beyond the performers, reaching players and fans at the game and causing fans to run from the scene with watering eyes.

You can see video of the Haka melee above, which shows police officers insisting that the dancers "make a hole," in their formation to allow players and others to leave the field. As onlooker Zack Aguiniga told the Salt Lake Tribune, the dancers may not have been able to hear that command because they were in the middle of their Haka performance, chanting loudly in unison and drowning out surrounding noise.

As the police officers sprayed the crowd, either a dancer or onlooker could be heard yelling "I'm going to sue you guys," at the officers.

Nearly all who reported witnessing the incident said the dancers posed no security threat and questioned why police had acted the way they did.

"Five seconds into it, the police officers started coming at them with their clubs, telling them to make room," Union fan Jessica Rasmussen told the Tribune. "They started spraying Mace."

Shawn Mitchell, who was at the game with his son and mother-in-law, also categorized the police response as a clear overreaction when interviewed by the Deseret News.

"I didn't see anything that looked like there could be a threat," he said.





[Video&Gambar] Lagi Bangkai Makhluk Asing Di Temui?


ITAJUBA, Brazil - Satu mayat makhluk asing ditemui di sini dan dirakamkan pada 26 September 2011 yang berukuran 45 sentimeter tinggi.

Mayat itu dikatakan ditemui oleh seorang pegawai tentera polis, Jose Luis yang berusia 44 tahun dan berasal dari negeri Minas Gerais.

Semasa dia merakamkan imej itu, dia bersama dengan anak lelakinya.

Menurutnya, makhluk asing itu mengeluarkan bau yang amat kuat.

Namun, bangkai makhluk asing itu hilang degan tiba-tiba selepas empat hari dibiarkan.

Imej itu disiarkan di laman YouTube sejak awal Oktober lalu. - Agensi






Sunday, October 23, 2011

[Gambar&Video] MotoGP 2011 Di Sepang Mengundang Tragedi - RIP Marco Simoncelli


SEPANG: Perlumbaan Grand Prix Motosikal (MotoGP) Malaysia 2011 dibatalkan, demikian diputuskan oleh penganjur Sepang International Circuit (SIC) dan Dorna Sports.

Pembatalan acara MotoGP dibuat selepas kemalangan membabitkan penunggang pasukan San Carlo Honda Gresini, Marco Simoncelli.

Penunggang Honda, Marco Simoncelli disahkan meninggal dunia selepas terjatuh dan kepalanya dilanggar dua pelumba lain pada perlumbaan kategori MotoGP di Litar Sepang, sebentar tadi.


Sebelum itu, perlumbaan kategori berkenaan dibatalkan berikutan kemalangan yang menimpa pelumba Itali berkenaan yang terjatuh dan dilanggar Colin Edwards dan Valentino Rossi pada pusingan kedua perlumbaan terbabit.

Topi keledar Simoncelli tercabut ketika kemalangan di selekoh 11 apabila beliau tergelincir dengan motosikalnya melintang di atas litar dan ketika itu menjadi laluan Edwards dan Rossi.
Perlumbaan itu terus diberikan bendera merah dan Simoncelli yang kaku di atas litar terus dibawa ke pusat perubatan menggunakan ambulans.

Edwards yang menunggang Yamaha turut terjatuh tetapi terselamat daripada sebarang kecederaan serius manakala Rossi berupaya dapat menunggang motosikalnya balik ke pit. - REUTERS


> video




Saturday, October 22, 2011

[Gambar] Suasana Sebenar Ketika Proses Menyelamat TITANIC


Dated April 18, 1912, a typed letter from John Snyder's father Frank to his brother Fred details the aftermath of the historic incident from his perspective.

An original 3" x 5 1/2" photo, taken from the deck of the Carpathia, shows an iceberg in the distance.

Survivors from the Titanic are pictured here in a lifeboat rowing towards rescue ship the Carpathia.


An original photo taken from the deck of the Carpathia shows another rescue ship, the S. S. Californian, approaching.

Letter on Titanic stationary dated April 10, 1912, written by Mr. Snyder to the proprietor of a London tobacco shop where Mr. Snyder purchased cigars before boarding the ship. "While I sit here at the writing desk peacefully and complacently smoking 'one of your best,' I just want to thank you...."

A photo of John and Nellie Snyder taken April 18th 1912, the day they disembarked the Carpathia.

Survivors from the Titanic are pictured here in lifeboats rowing towards rescue ship the Carpathia.





Friday, October 21, 2011

[Video] Bayi Nyaris Maut Di Rempuh Kereta

Selepas perkhabaran mengatakan kanak2 China 2 tahun yang di langgar 2 kenderaan dan tidak diendahkan itu meninggal dunia, tiba2 satu lagi kejadian kali ini di Australia, satu kereta merempuh masuk ke dalam kedai dan melanggar stroller yang di dalamnya ada bayi berusia 15 bulan. Saksikan sendiri :






[Video] Filem REAL STEEL Versi Melayu Di Tayangkan






[Video] Lompatan Motosikal Scrambler Langgar Aweks

Mengerikan ada,melucukan pun ada. Skill ini biasa kite tengok tapi pengakhirannya agak mengecewakan dan agak tidak dijangkakan. Macam mame boleh ade awek kat tengah hutan? Mungkin die tak sedar awek die datang...Korang layan.



Ryan Bacheldor of Battleford, Saskatchewan, spends a lot of time on his dirt bike, as his many YouTube videos, Facebook page and nickname "Kx125dude" attest.

He rides on a private track that's only shared with friends, so it's not uncommon to see a few people scattered around the course. But a few days ago, Bacheldor was out on his track honing his craft when he whipped over a hill and got the shock of his life (video)

Bacheldor went crashing into friend Caitlyn Woloski, who thought it was safe to be on the track based on the last lap start by her pal. Bacheldor said on his Facebook page that Woloski separated her collar bone and tore her ACL, which makes her standing up under her own power right after the crash all the more impressive.

Bacheldor said the track rules have been changed to make sure something like this never happens again, and he's just thankful Woloski is as tough as she is and the ending wasn't any worse.





Thursday, October 20, 2011

[Video&Gambar] UPDATE! Saat Akhir Gaddafi Sebelum Dibunuh






BENGHAZI, Libya 20 Okt. - Pemimpin Libya, Muamar Gaddafi terbunuh dalam pertempuran dengan rejim yang menumbangkan pemerintahan pemimpin berkenaan secara pemberontakan.

Rejim berkenaan yang dikenali sebagai Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mengesahkan Gaddafi terbunuh dalam serangan terakhir di bandar Sirte.

“Kami mengumumkan kepada dunia Gaddafi telah dibunuh oleh pasukan revolusi,” kata jurucakap NTC, Abdel Hafez Ghoga.

CAIRO 20 Okt. - Selepas Muamar Gaddafi disahkan terbunuh, tentera pemberontak mendedahkan anak pemimpin itu Mo’tassim turut diberkas dalam pertempuran di Sirte.

Televisyen Al Jazeera dan Al Arabiya turut menyiarkan berita penangkapan Mo’tassim.


Imej Gaddafi yang dikatakan dibunuh selepas ditangkap


Video menunjukkan Gaddafi selepas dibunuh








[Video] Skill Budak Malaysia 13 Tahun Main Bola

Aku baru tengok sebenarnya skill budak ni. Pernah dengar skill dia tapi lupa sokmo untuk tengok sendiri dan update di blog aku untuk dikongsikan. Lagi pun macam dah lama aku tak update blog aku sebab agak sibuk akhir2 ini. Kat sini aku kongsi 2 video pasal skill budak ni. Bapaknya orang Malaysia dan ibunya orang Amerika. Famili ni tinggal di Amerika dan semua permainan budak ini ketika die menyertai perlawanan bola sepak peringkat sekolahnya. Saksikan :








Tuesday, October 18, 2011

[Video] Kumpulan Sorak Di Mexico Jatuh Kolam Ketika Persembahan






Monday, October 17, 2011

Angry Birds Dalam Soalan Fizik SPM?

Bila tengok soalan ini, ini satu soalan yang kreatif. Silap-silap dari tak reti jawap boleh reti jawab. Mane taknya, aku main game ni pun boelh kusyuk di buatnya. Kalau semua soalan berkaitan Fizik di applykan ciri-ciri realiti dalam minat pelajar, agak2nya mereka suka tak? Kena cuba, baru tau...






[Video18SG] Kejamnya Rakyat Di China- Seperti di TV3

Aku tak tau nak cakap ape bila tengok video ini. Aku boleh kategorikan 2 benda je dalam hal ini. Ada 2 orang yang kejam dalam hal ini. Aku salah kan kes ini :
  1. Kecuaian ibubapa kanak-kanak terbabit.
  2. Kekejaman orang ramai yang buat bodoh.
Aku musykil yang pertama, kemanakah ibubapanya? Terasa terlalu lama menderita kanak-kanak ini. Ini pula rakyatnya yang tidak berperikemanusiaan membiarkan sahaja budak itu dijalanan. Aku pernah dengan kesah, rakyat negara China ini sudah takut nak menolong orang-orang yang susah atau ditimpa kecelakaan di jalan raya atau di mana-mana kerana pernah menjadi kes, orang yang menolong kena saman pula dengan waris yang ditolong. So kalau kita, ape nak buat? Dah tentu kita takut nak menolong,nanti kita yang dituduh.

Saksikan sendiri, agak tragis,anda nilaikan sendiri :






Sunday, October 16, 2011

[Gambar] Menara Jam (Abraj Al-Bait) Makkah, Sentuhan Jurutera Malaysia


MEKAH 16 Okt. – Seharusnya Malaysia boleh berbangga melihat struktur menara jam yang tersergam indah menghadap Masjidil Haram di sini, Menara Hotel Jam Diraja Mekah atau dikenali sebagai Abraj Al-Bait, kerana ia sebenarnya mempunyai ”sentuhan anak Malaysia”.


Wan Nazri Wan Aria, 31, merupakan jurutera syarikat dari Jerman, SL Rasch, yang bertanggungjawab menampilkan reka bentuk dan pembinaan menara jam gergasi itu.

Inikah dia Wan Nazri? Aku tak pasti tapi merujuk google.com macam dia...

Katanya, menara itu memerlukan ”lightweight steel structure” untuk menyokong jam gergasi itu, dan di sini kejituan teknologi Jerman dengan kerjasama tenaga pakar dari syarikat Premier Composite Technology dari Dubai, diperlukan untuk menyempurnakan tanggungjawab itu.

Uniknya, 14 tenaga pakar dari Premier Composite Technology itu juga terdiri daripada kumpulan anak muda dari Malaysia yang diberi tanggungjawab untuk memasang jam gergasi yang memukau perhatian jutaan jemaah dari serata dunia yang datang ke sini untuk mengerjakan haji dan umrah.


Dengan ketinggian 601 meter, ia merupakan menara jam tertinggi dan terbesar dunia, mengalahkan struktur menara-menara jam lain yang terkenal di seluruh dunia seperti Menara jam Palace of Culture and Science di Warsaw Poland, Menara jam The Big Ben di London, dan Menara jam Ann-Bradley di Milwaukee Amerika Syarikat. – Bernama





[Video] Apabila Bayi Pun Keliru Antara iPAD Dan Majalah Biasa

LONDON - Benarkah pengasas bersama firma elektronik Apple Corp, mendiang Steve Jobs telah menunjukkan hala tuju masa depan manusia?

Sebuah akhbar di Britain melaporkan itulah yang kelihatan berlaku kepada seorang bayi perempuan.

Baru berusia setahun, bayi itu sudah pandai mengetik skrin komputer iPad milik ibunya tetapi apabila sebuah majalah diletakkan di hadapannya, dia menjadi keliru.



Anak kecil tersebut tidak faham mengapa gambar dalam majalah tidak bergerak seperti imej di skrin iPad apabila ditekan.

Telatah lucunya mencetuskan sensasi di laman perkongsian video YouTube selepas ibunya menghantar rakaman klip video berkenaan yang disiarkan baru-baru ini.

"Bagi anak saya, majalah adalah komputer iPad yang tidak berfungsi. Semua itu berlaku kerana Steve Jobs. Dia mungkin tidak berminat dengan buku apabila meningkat dewasa kelak," kata tulisan pada penghujung klip video berkenaan. - Agensi





Saturday, October 15, 2011

[Gambar] MyKAD Baru Mulai Tahun 2012

Antara ciri-ciri baru MyKad struktur baru yang akan digunakan mulai Januari 2012

KLUANG 15 Okt. — Mulai Januari tahun depan, Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) akan mengeluarkan MyKad baru yang dipertingkatkan ciri-ciri keselamatannya serta tahap kualitinya, kata Menteri Dalam Negeri.

Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, MyKad baru itu dapat menangani isu pemalsuan MyKad serta masalah berkaitan kualiti dan ketahanannya terutama berkenaan kualiti cip yang sering dibangkitkan oleh sesetengah pihak.

"MyKad dengan struktur baru ini lebih berkualiti dan menepati ciri-ciri keselamatan, sesuai dengan peredaran waktu, keadaan dan cabaran pada masa depan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Semberong berkata demikian selepas menghadiri majlis pelancaran pengeluaran MyKad Satu Hari di JPN Kluang dan pengeluaran MyKad dengan strukur baru.

Hishammuddin berkata, MyKad baru itu diperbuat daripada bahan polycarbonate yang lebih tahan serta mengaplikasikan teknologi turisan laser pada permukaan kad. — Bernama





Lagi Gempa Di Laut Banda, Indonesia

KUALA LUMPUR: Satu gempa bumi yang lemah berukuran 4.9 magnitud berlaku di Laut Banda, Indonesia, jam 1.24 pagi tadi, kata Jabatan Meteorologi Malaysia hari ini. Jabatan itu dalam satu kenyataan berkata, pusat gempa itu adalah 340 kilometer (km) di barat daya Ambon, Indonesia dan 1,615km di tenggara Tawau, Sabah. Bagaimanapun, gempa tersebut tidak mendatangkan ancaman tsunami kepada Malaysia, kata jabatan itu. - BERNAMA






Friday, October 14, 2011

[Video] Gempa Bumi Di Bali 6.1 Skala Richter 13/10/2011

Gempa bumi di rasai ketika satu sesi latihan sedang berlangsung :








[Video] Pelumba Basikal Di Rempuh Antelop

JOHANNESBURG, Afrika Selatan - Satu kemalangan melibatkan seorang pelumba basikal lasak dengan seekor antelop sudah cukup untuk mencetuskan sensasi di Internet.

Seorang penganjur perlumbaan, Max Cluer kelmarin berkata, Evan van der Spuy, 16, dirempuh mamalia tersebut ketika menyertai satu perlumbaan hujung minggu di sebuah taman hidupan liar di sini.

Antelop yang melanggar pelumba remaja itu adalah dari jenis hartebeest dengan berat lebih 200 kilogram.



Seorang pelumba lain yang merakam insiden tersebut kemudian menghantar klip video berkenaan ke laman perkongsian video YouTube bersama kata tanda bermaksud "Dahsyatnya!".

Ia ditonton lebih 5 juta kali setakat Rabu lepas.

Menurut Cluer, Van der Spuy tidak cedera teruk, manakala antelop tersebut kembali bersama kawanannya selepas kemalangan itu berlaku.

Van der Spuy pula memberitahu akhbar tempatan bahawa dia tidak ingat apa-apa tentang peristiwa itu, tetapi topi keledarnya yang pecah menjadi bukti pertembungan liar tersebut. - AP





Thursday, October 13, 2011

Giler! Menang Loteri RM 495 Juta...Apa Nak Buat?


A couple who won £101 million in the EuroMillions lottery said Tuesday they would use their winnings to marry and make up to 20 friends and family millionaires. Dave Dawes, a shift supervisor at a food producer, and his partner Angela Dawes, a charity shop volunteer, were the only winners of Britain's third-largest lottery jackpot, worth 116 million euros or $157 million.
In a press conference, Dave Dawes, 47, said the couple went into "meltdown" as they watched the draw live on television and realised their numbers had come up.

"It was just mad, I couldn't believe my eyes," he said. "We were doing several checks that night: the TV, the website... I looked at (Angela) and said 'My god, we're the only ones!'"
It was only the third time the couple had played EuroMillions and their winning numbers were picked at random. The only number Dave deliberately chose was 18, the date of his oldest son's birthday.

The couple from Wisbech, eastern England, who are not married but have chosen to use the same name, had to wait until Monday for their win to be verified, but have already discussed how they will spend some of the money.


"My mum and dad live in Portugal so we're going to buy a house over there, we?re going to get married next year -- Dave already bought me an engagement ring but now we're going to buy a better one," Angela Dawes said.

The couple, who have been together for four years, had already been planning to marry next year, but said the wedding will now be a more glamorous affair.
Dave Dawes, an avid fan of Chelsea, said one of his first purchases will be a season ticket for the team.

The couple are also looking to swap their one-bedroom flat for a luxury property close to the club's Stamford Bridge stadium in one of London's most exclusive districts.
He said his wife-to-be has given him permission to have a games room filled with Chelsea memorabilia in their new house.

The couple said they would also happily give away much of their newfound wealth.
Angela Dawes said the couple have drawn up a list of 15 to 20 beneficiaries, which includes Dave Dawes' two grown-up sons from a previous relationship and her son from a previous relationship.

She said some of the benefactors had already been told and were "absolutely gobsmacked, amazed and in tears" at the news of their forthcoming windfall.
The couple also want to donate a portion of their winnings to charity, with children's causes set to benefit.

At the press conference, Dave Dawes officially tendered his resignation to his employers, Premier Foods. Angela Dawes said she will not return to work as a volunteer at a British Heart Foundation charity shop. The couple said they were planning to take some time to celebrate their win, before deciding how they will share out their money -- but they said they had no intention of playing the lottery again.

In July, another British couple, Colin Weir, 64, and his wife Chris, 55, from Largs, near Glasgow, were named Europe's biggest ever lottery winners, after scooping 185 million euros £162 million in the EuroMillions jackpot.





Betulkah Ini Elaun Ahli Parlimen Malaysia?

Aku dapat makluman ini pun dari blogger lain dan aku pun tak pasti betul atau tidak elaun YB2 kita ni macam ni. Maklumlah, tak nak amik tau hal orang...heheh...tapi sure kaya punya, kalau tak,takkan beria2 nak jadi YB jual diri untuk di angkat sebagai wakil rakyat,betul tak? Kalau gini lah elaunnya (aku rasa macam betul), memang haram jadahlah YB2 ni kalau tak buat kerja yang di amanahkan olehrakyat kepadanya. Senang cakap, duit halal jadi haramlah...Korang renung2 kan dan hayati,ok? tq


Apa kata, kita pakai ramai-ramai jadi YB,haha...masyuk tu...mujur tak naikkan lagi elaun baru2 ni,kalau tak,yang kaya bertambah kaya, yang miskin terus ditindas. Manusia oh! manusia.







Sumber : busuk.org
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...