Monday, July 28, 2008

DAP & PAS dan Pakatan Rakyat

Aku nak tergelak bila dengar berita kat TV3 semalam. Mamat mana yag ditemuramah tu kira pakar-pakar politik lah. Dia cakap DAP ibarat macam kena darah tinggi dah sekarang. Mana taknya,base pada cerita-cerita,blog-blog yang ada, muqabalah antara UMNO dan PAS yang di kecoh-kecohkan ni buat DAP tak senang duduk terutama Karpal. Tu yang pakar politik ni kabor DAP kena darah tinggi sekarang.

Pakatan Rakyat plak ibarat rumah sewa yang ada 3 orang sewa kat dalam.Sekarang ni sorang duk berbincang-bincang dengan tuan rumah lain yang rumah nya lebih baik untuk disewa atau beli terus..heheheh...pakar politik ni kata,kalau dah sorang nak keluar, letih gak lah 2 orang lagi nak bayar sewa sebab kena bahagi dua jer. PAS tak rugi apa-apa sebab dia dapat pegang 3 negeri sekarang.

Kita tunggu dan lihat je lah yer?

1 comment:

Farid Abu Talib said...

Saya juga terbarai ketawa melihat EX MB perak yang kepingin membentuk kerajaan negeri baru dgn PAS.. Saya terbarai kerana melihat bagaikan seorang duda yang tergila-gilakan jandanya yang cantek.Kasihan beliau.. darah tinggi jugak gamaknya.. kenapa mencari PAS yg dicacai makinya sebelum ini? kemana agaknya malaun-malaun yg lain? sudah sesat di karambunai atau menghilang ke bizantine selatan cordoba? atau tertidur nyenyak di putrajaya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...