Tuesday, July 12, 2011

Skuad Arsenal Tak Kenal Pasukan Malaysia?

Senarai pemain Arsenal Yang Turun Di Malaysia
Wojciech Szczesny

Vito Mannone
Sebastian Squillaci
Johan Djourou
Kieran Gibbs
Carl Jenkinson
Laurent Koscielny
Andrey Arshavin
Marouane Chamakh
Ryo Miyaichi
Armand Traore
Thomas Vermaelen
Bacary Sagna
Theo Walcott
Alex Song
Jack Wilshere
Tomas Rosicky
Denilson
Aaron Ramsey
Emmanuel Frimpong
Samir Nasri
Carlos Vera
Robin van Persie

Ini sebenarnya satu tamparan untuk pasukan kita pimpinan Datuk K.Rajagobal.Mana taknya,semasa sidang media semalam,pengurus pasukan itu ditanya tentang pasukan Malaysia. Berikut petikan temubual dari sebuah akhbar :

"SAYA tak pernah menonton (rakaman video aksi skuad kebangsaan Malaysia). Jadi ia akan menjadi satu pengalaman baru buat saya."

Demikian pengakuan jujur pengurus Arsenal, Arsene Wenger ketika diajukan soalan itu pada sidang media di Hotel Saujana, Subang petang semalam.

Malah dua pemain Arsenal, Robin van Persie dan Bacary Sagna yang dibawakan khas untuk ditemu bual media tempatan turut menyatakan mereka langsung tidak mengetahui latar belakang skuad kebangsaan kendalian Datuk K. Rajagobal.

"Saya tak tahu (tentang skuad Malaysia)," kata van Persie.

Sagna pula berkata: "Saya juga langsung tak tahu tetapi sudah tentu apabila ia se- buah skuad kebangsaan, para pemainnya adalah yang terbaik."

Ini menunjukkan skuad ini tidak ambil kesah dengan perlawanan ini berbanding pasukan Manchester United 2 tahun lalu yang sempat membuat kajian dan mengenal latar belakang skuad ini. Memandang rendah reputasi skuad Raja Asia Tenggara ini patut diterjemahkan dengan keputusan dan tentangan yang sengit pada 13 Julai ini. Ngauman dan bahaman Malaysia perlu ditunjukkan.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...