Monday, December 27, 2010

AFF SUZUKI CUP : Pasukan Negara Dalam Keadaan Bahaya di Jakarta!

Kerajaan Malaysia perlu melakukan sesuatu bagi menjamin keselamatan pegawai dan pemain pasukan Malaysia tatkala mereka menjejakkan kaki di bumi Jakarta menjelang perlawanan akhir kedua Rabu ini. Ketidakkeruan penyokong dan penduduk Indonesia sejak akhir-akhir ini memang betul-betul menampakkan anti-Malaysia dan mungkin boleh bertindak di luar batasan kemanusian jika langkah berjaga-jaga tidak di ambil.

Dipaparkan di sini tindakan penyokong Indonesia yang berang,mudah mengamuk dan kadang-kadang tak masuk akal. Kejadian ini dikatakan berlaku semasa mereka semua sedang beratur dan menunggu untuk mendapatkan tiket perlawanan akhir kedua yang semua sedia maklum sistem pengurusan di Indonesia sendiri pun dah memang teruk. memang mengngerikan :



Bayangkanlah jika ini berlaku ketika perlawanan akhir sedang berlaku dimana jika pasukan mereka tewas ditangan Malaysia dan provokasi melampau dari kedua-dua pihak.Fuhh...nyawa mungkin boleh melayang. Keselamatan dan langkah berjaga-jaga memang perlu dijalankan sekarang.Benda memang tak mustahil akan berlaku. Itu belum lagi keselamatan diluar padang,di hotel, perjalanan, latihan dan sebagainya.Hmmm...peringatan perlu dilakukan.Semoga semuanya berada dalam keadaan baik.Amin...

CABARAN YANG MUNGKIN DI LALUI PASUKAN MALAYSIA DI JAKARTA (KLIK SINI)!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...