Friday, November 25, 2011

Apabila Blogger MiloSuam Salah Fakta

Laman blog MiloSuam

Aku nak gelak pun ada baca blog milosuam ni. Aku rasa ramai yang tahu blog ini, blog ini lebih pro kepada pembangkang dan cuba jadi pembangkang yang mempunyai fakta untuk membangkang. Bagus sebenarnya blog ni, ade yang mungkin betul dan ade yang mungkin membodohkan penulis itu sendiri. Isu terbaru posting MILOSUAM ini adalah isu renew lesen mengikut tarikh lahir baru-baru ini. Tarikhnya hari ini jugaklah 25/11/2011.






Dia menerima komen orang dari e-mail die pasal pengadu ini komen yang die renew kena bayar extra RM15 disebabkan tempoh lesen yangnak dikenakan dengan tarikh pengadu itu terberanak kat muka bumi ini. Aku tak paham jugak mula2 bahasa pengadu dalam e-mail ni tapi akhirnya aku dapat buak konklusi yang pengadu dalam e-mail ni dan penulisnya sama2 BENGAP! Korang bleh baca blog die kat sini (klik sini)

E-mail pengadu kepada MiloSuam

Aku pun tak faham..apa yang korang kecoh sangat hak ini. Siasat dan pikir dulu sebelum tulis. Yang lagi bagus, belajar elok2 matematik dan cara nak mengira dengan betul, baru ko bleh hentam. Ini main sembur jer. Chet! Bikin malu jer...Meh sini aku tolong kire...

Aku amik contoh pengadu lah senang cerite. Ko renew pada 24 November 2011 dan tarikh plak pada oktober so kalau ikut pengiraan aku di bawah ni :

24 November 2011 - 24 November 2012 (setahun) = RM 30
24 November 2012 - ... Oktober 2013 (11 bulan = melebihi tempoh 6 bulan) = RM15

So tak ke untung tu, ko byar RM 15 jek untuk tempoh 11 bulan?

Ape la ke benak sangat si pengadu ni. Aku rase ko kena blaja matematik sekolah rendah baliklah gamaknya. Kalau salah aku mintak maf jugaklah yerk? heheh...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...