Wednesday, November 2, 2011

[Video] Bolehkah Polis Malaysia Buat Macam Ni?

Aku ambil ikhtibar dari video ini. Bukan nak kutuk sesiapa mahupun Polis. Mungkin tak semua Polis Malaysia tak boleh pakai atau dengan kate lain, kerek tak kena tempat.Aku penah kena tahan dulu dengan polis sebab langgar lampu merah nak masuk cabang rumah aku yang kebetulan, rumah aku tu memang sekelompok dengan satu kem polis.Kejadian lebih kurang pukul 12 tengah malam lebih dan traffic light tu bagi aku clear sebab aku sorang jer tunggu kat situ untuk masuk ke simpang kiri.






Memang salah aku, langgar lampu merah dan aku mengaku. Yang lagi best, aku bleh menjawab bila polis tanya aku kenapa langgar lampu tu? Aku cakap jer, sebab takde keta n clear, polis yang duk kem ni pun selalu buat camtu,haha...kena sound balik aku, die cakap, benda tak betul jangan ikut dan jadikan orang lain sebagai alasan...haha...hampeh...

Video dibawah menunjukkan Polis Florida menahan Polis Miami kerana memandu laju di luar waktu tugasnya dengan membawa kereta peronda polis. Agak-agak polis Malaysia tahan tak polis lain yang buat palat? Renung2kan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...