Friday, November 18, 2011

[Video] Tokyo Sky Tree : Timelapse Construction, Gegaran Gempa Bumi dan Video Amatur Pelancong


Guinness World Records semalam mengiktiraf Tokyo Sky Tree setinggi 634 meter sebagai bangunan tertinggi di dunia. Dalam majlis yang diadakan di bandar raya Tokyo, Pengarah Pengurusan Guinness, Alistair Richards menyampaikan pengiktirafan tersebut kepada Presiden Tobu Tower Sky Tree Co., Michiaki Suzuki.Bangunan pencakar langit tersebut mengatasi Canton Tower di China yang memiliki ketinggian 600 meter.






Bagi aku bangunan ini cukup cantik dan mempunyai kelebihannya tersendiri. Aku akan share dengan kalian semua tentang video sejak awal pembinaannya dimana kualiti videonya di timelapse kan dari mula ia di bangunkan sehingga siap iaitu dari Januari 2009 sehingga Mac 2011.



Satu lagi video yang bagi aku menunjukkan kekuatan bangunan ini adalah satu gegaran gempa bumi di katakan berlaku ketika proses pembinaan masih berjalan. Gegaran itu boleh di lihat dari keadaan kamera yang tergelincir dari kedudukan asal dan bergegar.



Ini pula video amatur dari bawah bangunan yang di ambil oleh rakyat Jepun yang di lihat dari bawah dan mendongak ke atas. Saksikan :

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...