Friday, May 22, 2009

Kes Perak : Keputusan Mahkamah Hari Ini?


Kenapa tajuk aku macam tu? sebab keputusan mahkamah akan ditentukan hari ini merangkumi rayuan dan semua 'fakta-fakta' karut duniawi untuk mengejar status kuasa dan bakal mengaut kekayaan yang kalau tidak akan dijaga akan dituntut di akhirat kelak. Tak kisahlah siapa yang menang siapa yang kalah. Politik tetap politik. Ia bukannya sesuatu fakta yang sahih atau memang dah tetap seperti 1km bersamaan dengan 1000meter. Suhu didih air mutlak bersamaan 100 deg.celcius, rakaat solat maghrib 3 rakaat,solat jumaat hanya pada hari jumaat dan macam-macam fakta yang sahih lagi.

Politik,fakta boleh ditukar jika ia berkepentingan. Buat apa belajar tinggi-tinggi belajar undang-undang kalau mamat yang dah sahih merogol dan membunuh hanya dihukum penjara atau lebih malang dilepaskan? Itu semua dijawap dan di hitung di alam yang lain.mahkamah DISANA akan lebih adil dan saksama. Berbalik kesah di Perak yang aku rasa dah macam kat Thailand tiada kesudahannya. Aku percaya,ia semakin lama semakin menimbulkan ketidakpuasan hati. Nak memenuhi impian dan hati seorang isteri pun cukup memerlukan ketabahan hati yang tinggi,inikan pula nak memenuhi hati,perasaan,nafsu,kepala hotak,jantung,pankreas manusia-manuisa pelbagai kaum,bangsa dan agama?


Mahkamah pertama kita akan lalui sebelum kiamat

Ingat,ada satu lagi MAHKAMAH TINGGI yang akan kita semua lalui,PEGUAM PEMBELA kita hanya amalan soleh di dunia ini. TIADA lagi MAHKAMAH RAYUAN! Salah tetap salah,betul tetap betul...

1 comment:

Did said...

kahkahkah!
pernah ke mereka (politikus2) ini ingat hari itu?
kahkahkah!
atau video yg pernah diterbitkan kepada murid2 skola rendah mengenai alam barzakh,harus dipertonton kepada politikus ini pula?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...