Thursday, July 24, 2008

Susulan Harga Nasi Bungkus RM25.70

Aku tak pasti sangat hal ni sebab baca dalam surat khabar jer.Kes ni jd kelmarin (22/7/2008) dimana ada mamat ni beli nasik bungkus 2 bungkus dengan harga RM25.70. Lauk yang dipilih adalah ikan dan sotong berserta teh tarik. Kejadian ini berlaku di Pekan Nenas,pekan yang xlah besar mana nak compare ngan bandar2 besar lain.huhuhu...
Tak silap aku Pekan Nenas memang terkenal dengan sumber laut yang segar bugar.uih,balik pada cite asal,aku tengok dalam paper tu mamat ni siap tunjuk lagi nasi bungkus dia.Hmm,dari firasat aku lah,klau dah ikan dengan sotong nak penuh polistren,tak heran lah leh cecah RM25.70 dua bungkus! Hampeh tul...tu pandangan aku lah...tapi tokei kedai pun satu,mahal gak lah RM25.70 tu,klau dalam area RM20 pun nampak logik...heheheh...Jangan makan sotong besar2 point nye sekarang.hahaha

1 comment:

Farid Abu Talib said...

Berkemungkinan sotong itu sotong kurita yang hanya boleh didapati di lembah sungai mekong sbb itulah harganya meningkat tinggi apabila sampai ke pekan nenas atau kukup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...