Sunday, October 12, 2008

Aduhlah...Bagi Datuk ke Shah Rukh Khan???


Sebelum ini kita dah tau,anugerah pingat dalam Malaysia ni macam bagi ang pow masa raya jer (tu pun susah nak dpt dah zaman skrg..hahaha) kot iya pun dah bersepah sangat pingat nak bagi,takkanlah sampai mamat Bollywood tu plak boleh dapat? banyak lagi orang yang layak boleh dapat dari duk bagi ke mamat bangang tu! bodoh pun ada gak...aku tertarik dengan petikan ayat dari GAP berkaitan hal ini :


"SRK pernah menjawap satu satu wawancara beliau bahawa beliau pengamal sekular yang jelas walaupun beragama islam. malah isterinya masih hindu dan SRK juga menyediakan anak2nya untuk memilih apa sahaja agama yang minat demi menyuburkan fahaman sekularisme .

apa sumbangan SRK kepada umno sampai dianugerahkan gelaran dato ?

SRK pernah jadi calon kumpulan aspirasi universiti malaya ka ?
SRK yang lead demonstrasi UITM pasal kuota 10% ke ?
dato nenek SRK pernah membunuh jww birch ke ?
atau SRK pernah bersama2 dato onn menubuhkan umno ?
atau SRK pernah membawa pasukan bolasepak negeri melaka menjuarai kejohanan champions league mengalahkan barcelona tahun lepas ?

bagaimana satu contoh terbaik MUNAFIK PALING SESAT DUNIA boleh dianugerahkan gelaran dato oleh sebuah negeri umno ? dah takde idea lagi ali rustam ?"


Itu adalah petikan dari kata-kata dari blog GAP.So,apa lah masalahnya orang kita ni? mengiktiraf orang yang entah apa jasanya kat negara kita seperti John Tordt orang kuat Ferrari, Michelle Yeoh yang memang terkenal satu dunia tapi bukan duk sini pun. Argh! walaupun asal keturunan Malaysia,tapi bukan naik dari negara ini,bukan sampai tahap boleh diiktiraf bagi Datuk! Melayu terus bodoh dan diperbodohkan...S.Shamsudin bile nak dapat Datuk? Sekian...


p/s : Merujuk kepada Berita Harian (12/10/2008) m/s 17, manusia yang mencadangkan nama mamat sesat ni adalah bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainudin.Apa gamoknya dalam kepala hotak die pikir...

Sumber : Berita Semasa dan G.A.P

4 comments:

Farid Abu Talib said...

kahkahkah. bebal. bukan kerajaan melaka sahaja bebal. dengan GAP pun bebal. Apa dia ingat negara ini UMNO yang punya? jika ada jasa kepada UMNO boleh dapat datuk. kamu ingat ini negara khir toyo yang punya? kahkahkah. woit. sebelum panggil SRK bodoh, sila cermin diri dulu mamat GAP. nama pun macam nama seluar jin. kahkahkah. negara ini hak rakyat. dato' Onn pejuang melayu itu benar tapi datuk aku pun berjuang juga. kahkahkah.

Did said...

kah kah kah! aku tak tau la nak komen apa, tapi aku rasa sgt malu dgn negaraku ini. rasa nak nyorok je dlm spender renoma dan bukan sluar jeans berjenama GAP!

Amz CamPro said...

aku tau jenama renoma itu sungguh menarik...sehingga pandangan jauh bleh nmpak mengalahkan La Senza..hahaha..en prit tau La senza???

Farid Abu Talib said...

la senza.. kahkahkah.. saya baru sahaja menontonnya. surius dia lebih menjengilkan mata dari jin GAP. kahkahkah. la senza menjadi idaman kini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...