Monday, November 3, 2008

Bila Hukum Agama Tidak Di Ambil Berat


Macam mana seorang yang dikatakan ustazah dan bapanya sendiri yang menikahkan anaknya boleh menyebabkan orang lain menjadi mangsa apabila hukum agama di bawak main-main? Aku heran,hal perkahwinan yang membawa kepada zuriat yang sepatutnya halal telah menjadi seolah-olah berzina dek kerana tidak mengambil berat hal ini.

Aku tengok gaya,si ustazah ni tergamak merahsiakan hal tempoh edahataupun dia terlupa ataupun dah kemaruk nak kahwin sampi langgar semua hukum? Aziz melakukan tindakan bijak dengan memfailkan penceraian akibat daripada pembohongan yang dilakukan oleh pihak perempuan. Jadikan hal ni pengajaran. Rosak anak bangsa dan agama jika hal perkahwinan yang sepatutnya halal tapi dirosakkan oleh sikap yang seolah-olah jahil dalam agama (mana taknya,kata ustazah!)Tak taulah ustazah ni belajar munakahat ke tak masa sekolah agama dulu...Silap-silap budak sekolah tepuk dahi melihatkan perkara ini leh terjadi kepada ustazahnya. Sekian



8 comments:

Farid Abu Talib said...

hal rumah tangga saya tidak mau komen. yg baik buat teladan yg buruk jd sempadan. tapi kalau rembat duit rakyat kemudian bg rebat pada rakyat akan saya tibai. kahkahkah

Amz CamPro said...

mujur aku xkije ngan govment..kahkahkah..maluuuu...kahkahkah

Anonymous said...

inilah padah nya kalau orang dah tak peduli kan agama
sibuk dengan duit dan politik
sampaikan hal - hal agama langsung xnak ambil tahu
apa yang diorang tau cuma minyak, minyak
ntah apa - apa ntah
manusia...manusia..
diharap saudara farid abu talib dapat mengubat pemikirannya

Did said...

eh...ape cer? dah lama aku tak ikuti berita2 dunia...sungguh ketinggalan aku!

Farid Abu Talib said...

kahkahkah. tak sibuk pasal agama kepala bana apa? rembat duit rakyat tiada dlm alquran? jgn jadi bebal. islam dgn jelas melarang sebarang jenis rasuah dan penyalah gunaan kuasa. menentang rasuah juga satu tuntutan agama. jgn jadi bebal. kahkahkah.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ia,itu betul dan adakah orang yg kamu agung2kan itu tidak mengamal kan semuanya itu? adakah orang yang kamu agung2kan itu orang nya memang telus? adakah orang yang kamu agung2kan itu mengikut Al-Quran? jgn kerana selalu mengadakan doa selamat dirumah,menyampaikan nasihat yang berbau penghinaan antara islam itu lebih baik? itu tiada dlm Al-Quran kah? pemerintah skrg dan yang kononnya akan menggantikan nya sama sahaja...Al-Quran sudah seolah-olah bkn pegangan...biar mereka mendapat balasan diakhirat kelak...siapa kita berhak untuk menaikkan orang yang belum tentu lebih baik dari yang ada...berserah kpdNya...DIA lebih mengetahui...

Anonymous said...

adakah tuduhan anda itu benar?
adakah anda pasti anda berada pada pihak yang benar?
secara peribadinya saya merasai bahawa anda seorang yang taksub pada satu pemimpin sahaja..
jgn sampai anda tersilap memilih, bahana akan menimpa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...