Sunday, October 9, 2011

[Video] Apabila Rooney Buat Tindakan Bodoh

PODGORICA, Montenegro - England melangkah bergaya ke pusingan akhir Euro 2012, tetapi kejayaan mereka itu tercemar gara-gara tindakan bodoh penyerang utamanya, Wayne Rooney.

Rooney dilayangkan kad merah pada aksi menentang Montenegro itu yang berkesudahan seri 2-2.

Tanpa Rooney, pengurus England, Fabio Capello kini memikirkan bagaimana dia akan memulakan saingan pusingan akhir kelak tanpa kelibat penyerang utamanya itu.

Pada perlawanan tersebut Rooney terus dilayangkan merah selepas berkelakuan tidak senonoh ke atas pemain lawan Miodrag Dzudovic sambil cuba untuk menyerang pemain terbabit.

Insiden yang menimpa Rooney pada perlawanan tersebut menambahkan lagi kekusutan bintang England itu selepas bapanya ditahan polis Khamis lalu atas dakwaan terlibat dalam perjudian haram.



Bagi Capello, padah yang diterima oleh Rooney sudah pasti menjejaskan persiapannya bagi menghadapi perlawanan pembukaan Euro 2012 yang dihoskan bersama oleh Poland dan Ukraine.

Kad merah yang dilayangkan kepada Rooney pada perlawanan tersebut turut mempersoalkan tentang reputasi panas baran bintang Manchester United yang sebelum ini kurang digemari penyokong England.

Pada Piala Dunia 2006, dia juga menerima nasib serupa apabila diperintah keluar padang selepas bertindak kasar ke atas pemain Portugal, Ricardo Carvalho.

“Ia tindakan yang bodoh,” kata Capello selepas perlawanan tersebut.






“Kami akan mencari jalan penyelesaian untuk memulakan kempen tanpa Rooney.” - Agensi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...