Monday, October 17, 2011

[Video18SG] Kejamnya Rakyat Di China- Seperti di TV3

Aku tak tau nak cakap ape bila tengok video ini. Aku boleh kategorikan 2 benda je dalam hal ini. Ada 2 orang yang kejam dalam hal ini. Aku salah kan kes ini :
  1. Kecuaian ibubapa kanak-kanak terbabit.
  2. Kekejaman orang ramai yang buat bodoh.
Aku musykil yang pertama, kemanakah ibubapanya? Terasa terlalu lama menderita kanak-kanak ini. Ini pula rakyatnya yang tidak berperikemanusiaan membiarkan sahaja budak itu dijalanan. Aku pernah dengan kesah, rakyat negara China ini sudah takut nak menolong orang-orang yang susah atau ditimpa kecelakaan di jalan raya atau di mana-mana kerana pernah menjadi kes, orang yang menolong kena saman pula dengan waris yang ditolong. So kalau kita, ape nak buat? Dah tentu kita takut nak menolong,nanti kita yang dituduh.

Saksikan sendiri, agak tragis,anda nilaikan sendiri :






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...