Tuesday, February 19, 2013

[Gambar] Amah Indonesia Dera Bayi 4 Bulan Dihukum!

Akhirnya manusia bangang kelahiran Indonesia yang menggemparkan negara baru-baru ini telah dijatuhkan hukum. Aku rasa hukuman ini antara yang paling cepat penah aku dengar tapi sememangnya ia patut dihukum sekeras2 kerasnya dan di adili dengan cepat. Menurut sumber dari Beriha Harian seperti petikan dibawah :

KUANTAN: Seorang pembantu rumah warga Indonesia dipenjara 20 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap dua pertuduhan menghempas dan menganiaya bayi berusia empat bulan, Jumaat lalu.
Untuk tuduhan pertama, dia dipenjara dijatuhkan hukuman penjara 15 tahun manakala tuduhan kedua selama 5 tahun. Bagaimanapun, hukuman berkenaan berjalan serentak. 
   
Hukuman yang dijatuhkan ini bagi aku nampak berbaloi tapi bila direnungkan balik nasib bayi terbabit yang masih menjadi tanda tanya dan masih dalam pemerhatian dan rawatan, aku rasa masih tidak berbaloi. Aku rasa minah ini perlu dilambung dari KLCC ke bawah,baru berbaloi. Sekian (tengah marah ni...)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...