Wednesday, February 20, 2013

[Gambar] Gempar! Stadium Sultan Mizan,Kuala Terengganu Runtuh Lagi

 Keadaan runtuhan pertama pada tahun 2008

Dulu kita telah dikejutkan dengan runtuhan Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang memalukan dan mengerikan kita. Menjengkelkan pun ade gak. Runtuhan memalukan,stadium tak sampai beberapa tahun digunakan dah runtuh. Sempat guna untuk SUKMA jer. Isu ini sangat panas tapi telah disarungkan dengan baju panas kulit tebal. Beberapa tahun kemudian, proses membersihkan stadium bermula, dan pembaikan baru-baru ini juga baru bermula tapi tak semena-mena berita yang mengejutkan buat kali kedua terjadi lagi. Petikan dari artikel Berita Harian dibawah :

KUALA TERENGGANU: Kerangka struktur bumbung Stadium Sultan Mizan, Gong Badak yang dalam kerja baik pulih runtuh menyebabkan tiga pekerja parah dalam kejadian pada jam 11.30 pagi tadi.  

Ketika kejadian, seramai 12 pekerja sedang menjalankan kerja pemotongan kerangka lama bagi menggantikan yang baru. Akibat kejadian itu, dua adripada tiga mangsa patah kaki dan dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah. 

Anda rasa? hahaha...memalukan, kontraktor mana agaknya bertanggungjawab buat stadium ni sejak dari awal kewujudannya sehinggakan proses membaik pulih pun gagal lagi. Korang layankan gambar-gambar aneh dibawah :
 
Keadaan runtuhan 2013 (sekarang)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...