Friday, January 2, 2009

Apa Nak Jadi Dengan Melayu Islam Kita?

Sebahagian Petikan Akhbar Tentang Gejala Melayu (entah Islam atau tidak) Menyambut Tahun Baru

Parti Dadah dan Seks Selebriti-Raikan pengantin Baru?
Oleh Sarah Zulkifli dan Salman Hamat
am@hmetro.com.my


TAHAN...tiga wanita yang ditahan ketika berseronok
dalam parti liar di sebuah bilik hotel mewah di ibu kota, semalam.


KUALA LUMPUR: Sempena kedatangan tahun baru malam kelmarin, sekumpulan 24 individu termasuk seorang personaliti televisyen (katanya TV berbayar) dan pelakon tambahan drama bersiri mengadakan parti liar bagi meraikan sepasang suami isteri yang baru melangsungkan perkahwinan tiga minggu lalu.

Mereka yang menyewa bilik hotel mewah di Jalan Tun Perak di sini, dikatakan mengambil dadah dan meneguk arak.

Namun, ketika berseronok, parti eksklusif anjuran pengantin baru berusia 20-an itu diserbu sepasukan polis dari Bahagian Anti Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur diketuai Asisten Superintendan Mahani Ahmad.

Dalam serbuan kira-kira jam 4 pagi di bilik hotel tingkat 11 itu, polis menemui pelbagai jenis dadah seperti ketamin, kokain, syabu, minuman keras dan kondom.


'Kenduri Gadis'

SIASAT...pegawai penguat kuasa Jaip menyoal siasat
sebahagian pasangan yang ditahan.

KUANTAN: Sekumpulan lima remaja lelaki lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dikesan memilih cara yang menjijikkan menyambut malam tahun baru apabila menjadikan seorang gadis berusia 16 tahun sebagai ‘lauk’ untuk kenduri seks di sebuah hotel bajet di Jalan Besar, di sini.

Perbuatan terkutuk mereka dikesan sepasukan penguat kuasa agama yang membuat serbuan dalam operasi mencegah maksiat mulai jam 6 pagi di hotel murah sekitar bandar.

Difahamkan, kumpulan remaja terbabit berasal dari Kuantan menginap di hotel berkenaan selepas meraikan sambutan tahun baru di bandar ini.

Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan Undang-Undang Syariah Jabatan Agama Islam (Jaip), Badaruddin Ahmad Bustami, berkata pihaknya kesal kerana gadis pada usia semuda itu sanggup menggadai maruah dengan mengadakan hubungan seks dengan ramai lelaki tanpa memikirkan risiko....(rujuk Harian Metro)


Amz CamPro berkata :

Takut dan rasa sedih jugak bila terbaca dan terdengar dan terlihat masyarakat kita meraikan tahun baru 2009 yang aku rasa katanya dulu taknak disambut memandangkan ia begitu hampir denga Awal Muharam? Argh! cakap tak serupa bikin. Teringat aku dulu fatwa ulama dah mengharamkan Konsert Sureheboh pada waktu malam tapi last-last buat jugak! Pandangan ulama sudah ditolak ketepi dan selamat datang tanda-tanda kiamat yang lebih besar.

Berbalik kepada sambutan tahun baru ini,memang orang semua tak ingat dunia menyambutnya. Diatas sebahagian kesah yang agak mengejutkan dan AKU SANGAT PERCAYA YANG KESAH SEPERTI DIATAS BANYAK LAGI BERLAKU DAN MALAH ADA LEBIH TERUK LAGI cuma ia terselindung disebalik kemeriahan tahun baru. PESTA SEKS, MINUM ARAK,MENARI,BERTUKAR-TUKAR PASANGAN,MABUK,HISAP ITU-INI,DADAH DAN MACAM-MACAM LAGI memang rencah kehidupan mereka yang mungkar kepada Allah SWT.

Adakah kita mahu bila Allah turunkan bala kita akan jadi seperti kesah dibawah atau lagi teruk?

RENTUNG... Sebahagian daripada 61 mangsa yang terkorban dalam kebakaran di kelab malam mewah, Santika di Bangkok pada malam sambutan Tahun baru 2009, malam kelmarin.

Renung-renungkanlah,kehidupan didunia sementara,Allah nak tarik nyawa kita bila-bila masa sahaja. Balik kelab malam tengah mabuk terus accident mati,terbakar dalam kelab,mati over dos dam macam-macam lagi.Taubat tinggal kenangan,api neraka jadi peneman sepanjang zaman.

3 comments:

Pok Leh said...

Kahkahkahkah..

Ini semua bukti nyata.Apa kerja JAKIM? Apa kerja mejlis FATWA? Ape kerja KERAJAAN BN?

Kahkahkahkah..

Bila timbul cerita dan kisah macam ini nak salahkan melayu sana salah melayu sini..

Kahkahkahkah..

Ini dah macam cakap tak serupa bikin.Sape pulak pelakon tambahan tu?Sape pulak pengacara tu?Melayu Islam? Melayu Asli? Melayu Cape Town? Kahkahkahkah..

Cerita pun tak clear.Tak jelas.Apa salah bagitau jer.Ini langsung tak bebas.Kalau orang kampung duduk Kokdiang kena tangkap liwat biri-biri mau didedahkan namanya..

Kahkahkahkah..

Silalah kerajaan BN Islam Hadhari PakLah Mat Ngantok ambik tindakan serious sket.Ape kejaddah bila dah jadi macam ni baru nak salah melayu???

Kahkahkahkah..

Sudah-sudahlah..
Cukup-cukuplah tipu melayu!

Amz CamPro said...

Argh! ape kurangnya bakal keraajn baru PR kita,belum ape2 dah buat konsert jilat menjilat...hohoho..amat memalukan..ape cerita pula kehidupan di kelantan? adakah klantan suci bersih? adakah kegedebenya klantan tidak dilihat? apepula cerita selangor? bila nak tutup kelab malam abe? cepatlah tutup? krajaan BN dah bukak so kerajaan PR tolong tutuplah,plzzzz? ke masih nak untung lagi? kakakakah...Ape? uitm ramai beronggi ponggi smpi kantoi sem1? argh! knp kerajaan selangor xbantu bg ceramah agama kpd mereka setelah apa yg dh dibuat krajaan BN? same jer? argh! melayu sendiri x reti menilai..kecik2 xnak sunat anak prmpuan,dah besar biroh semacam..kahkahkah...

Pok Leh said...

Kahkahkahkah..

Semuanya same. Rambut sama hitam jubor lain-lain color.Opps..!

Tapi rakyat kat 4 negeri dah hilang percaya kepada BN (UMNO khususnya) selepas lebih berpuluh tahun memerintah.

Ini macamane pulak?

Kahkahkahkah..

Orang pahang kabor, "Nok bele bende hok doh berpuluh tahun punoh bukan boleh siap selalu weh!"

Kahkahkahkah..

Saya bukan gedebe PR.
Apatah lagi gedebe BN.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...