Thursday, February 19, 2009

Politik Perak Kelam Kabut - Speaker PR Tunjuk Kuasa

V.Sivakumar -sepatutnya tidak berkuasa lagi sebagai speaker DUN

Petang semalam negara kembali digegarkan dengan isu yang agak menggelikan hati bagi sesetengah pihak,mengejutkan dan menggembirakan pihak yang gila kuasa. Kenapa? V.Sivakumar (sepatutnya Ex-Speaker DUN Perak kerana kerajaan PR tidak lagi memerintah) telah mengeluarkan kenyataan seperti dipetik dari bernama :

"Sivakumar dalam kenyataan akhbar empat perenggan lewat petang tadi mengumumkan Zambry digantung serta-merta dan dilarang daripada menghadiri sesi DUN Perak selama 18 bulan manakala enam Exco berkenaan digantung selama 12 bulan daripada menghadiri sesi DUN juga berkuatkuasa hari ini.

Sivakumar mengumumkan keputusan itu selepas Zambry dan enam Exco berkenaan tampil di hadapan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN di sini hari ini. - BERNAMA"

Zambry dan exco-exconya

Politik Perak dalam ambang darurat aku rasa dah sekarang ni. Masing-masing ingin menunjukkan kuasa masing-masing walaupun Sultan Perak telah memberi pekenan kerajaan baru telah ditubuhkan. Undang-undang tubuh negeri Perak sekali lagi menjadi isu dan perdebatan hangat. Balik-balik merujuk kepada kitab pentadbiran itu bagi kedua-dua pihak tak kira PR atau BN. Bila kuasa menjadi perebutan,banyak kekhilafan undang-undang juga berlaku. Aku tak nampak dah yang sekarang rakyat hendak dibela tapi rakyat dijadikan mangsa perebutan kuasa yang dah macam kat Thailand dah cuma tak lah sampai rampas airport.

Pihak PR masih menganggap mereka kerajaan selagi keputusan Mahkamah Tinggi tiadk memutuskan siapa berhak. Pihak BN sudah menganggap mereka kerajaan sah kerana Sulatan sudah memberi perkenan. So? Ape cerita? Masing-masing ingin menang dan silap-silap Zambry dan rakan-rakan exco nya akan membuat tindakan susulan. Mungkin mahkamah juga menjadi penentu? Siapa tahu?Kedaulatan Sultan Perak memang sudah tercemar dek kerana politik kotor ini.

p/s : Alangkah indahnya jika Al-Quran menjadi kitab rujukan Islam paling utama.


7 comments:

alluqman said...

BUNUH SAJA HINDU INI..........

Jenis Melayu tak kenal bangsa tentu akan sokong pariah ni.

Sampai Sultan kena ludah pun tak insaf lagi....

Dah sampai masanya umat melayu BERJIHAT.... ALLAH HU AKBAR...

irsh said...

Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku. Inilah akibatnya bila diberi kuasa kepada Hindu ini. Sekarang mereka sudah tidak lagi menghormati Sultan. Episod ini jelas membuktikan bahawa golongan ini telah menderhaka kepada titah Tuanku. Saya cadangkan supaya mana-mana rakyat yang bernaung dibawah pemeritahan Tuanku yang derhaka dibuang Negeri.Bangkitlah wahai Anak-anak Perak, PR lebih Zalim daripada Mahazalim.

UMNO Akan Pupus said...

Man, you UMNO losers are pathetic. Such lame UMNO spin! UMNO memang akan tenggelam mati!

UMNO mana peduli Orang Melayu atau Sultan, peduli wang dan kuasa sahaja, semua orang UMNO memang Raja Hipokrit! Daulat Hipokrit UMNO!

UMNO is a MF RACIST!!! said...

BUNUH SAJA UMNO INI..........

"Racist, Racist, Racist, Racist, Racist, Racist, Racist, Racist, Racist, Racist, Racist, Racist..."
- Nazri

Did said...

kahkahkah...
aku nak tergelak la bace komen2 di sini...
kahkahkah...

Amz CamPro said...

tulah pasal...dieorg ni trlalu taksub sgt..kita tunggu dan lihat sahaja..hoho

TokMudim said...

Pariah Punya Tuan Speaker...ingat Dewan bapak dia punya.

Najib Raja Kulup dah plan baguih...pariah ni kacay daun.

Bila nak dighaibkan Tuan Speaker ni. MB Zombie and the gengs dah ada timbalan Speaker yang setia menunggu.

pariah betul. Mr Zombie and the gengs nak buat kerja pun susah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...