Friday, December 23, 2011

Kenapa Eizlan Yusof Boleh Dapat Datuk?

Lagi artis kita dapat Datuk dari seorang sultan yang sangat pemurah di negara ini. Bila dengar nama AC Mizal dan Eizlan Yusof, memang agak terkejut jugak denga kelayakan mereka untuk memegang gelaran Datuk yang semakin bersepah sekarang ini. AC Mizal mungkin orang dah tahu, die ade syarikat yang gempak (jual g****g) dan timbul plak lepas tu kontroversi yang syarikat itu dikatakan menipu ramai orang. Entah betul atau tidak aku tak pasti.






Tapi bile Eizlan dapat, aku musykil jugak. Ape sumbangan die pada negara yang hebat sangat selain menjadi artis? Kaji punya kaji, die ni rupanya terlibat dalam bisnes yang boleh tahan jugak prospek nak kaya. Memegang jawatan Pengerusi Eksekutif di Syarikat Blackstone yang dibangunkan bersama seorang lagi share holder. Syarikat ini membekal dan menguruskan hal berkaitan tenaga arang batu.

Laman web syarikat Datuk Eizlan Yusof (klik sini)

Semoga dengan pangkat baru ni, syarikat Datuk E kite ni akan lebih cepat maju dan membangun. Dan mungkin akan bersara terus dari dunia seni dan terlibat secara tidak langsung dengan syarikat GLC terkaya negara, YTL mahupun TNB sendiri,hahaha...

p/s : Lame tak dengar cite Sidi Oraza, katenye bisnes die makin maju dan dah jadi tokei baja besar bertitle Tuan Haji.Bile nak bagi die datuk plak?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...