Tuesday, January 3, 2012

[Gambar] Apabila Amalina Che Bakri Pelajar Cemerlang 17A1 SPM 2004 Sudah 'Kebebasan Akademik'?

Siapa tak kenal Amalina Che Bakri ini? Siapa tak kenal, memang something wronglah. Meh sini aku cite sikit sape tak kenal dia ni. Dia ni pernah menggemparkan dunia pendidikan negara dengan memperolehi 17A1 dalam SPM 2004. Bayangkan, subjek yang diambil tu, banyak tak nbanyak. Ketikaitu, die antara yang top skor dalam SPM 2004 dan menjadi idola kebanyakkan penuntut2 muda negara. Pernah menyampaikan cermaha motivasi secara tidak langsung, pernah mendapat tawaran iklan dek kerana kepandaiannya.




Tapi semua itu dulu. Selepas hampir 7 tahun menyepi atau erti kata lain, kesahnya senyap entah ke mana cuma kadang2 kedengaran kesah yang dia gagal dalam exam di universiti di UK dan macam2 hal lagi, tiba2 muncul pula hal yang semakin mengecewakan kita sebagai sebahagain yang pernah bangga dengan kepandaiannya suatu ketika dulu. Jika benar ini Amalina, kepandaiannya sekadar tercacat di lembaran SPM sahaja. Masih jauh kejahilan yang wujud dalam dirinya. Kecewa memang kecewa. Ramai penuntut kita yang stadi overseas tapi tak hanyut sampai macam ni. Cuma yang pernah glamer yang hanyut adalah kesah pakar matematik Sofiah, mamat gay yang kawen dengan jantan dan terbaru kesah Amalina.






Sediah lah kalau ini berlaku.Hilang Amalina yang dulu. Lahirlah Amalina yang entah kenapa jadi begini. salah kerajaan mendidikkah? Salah ibu bapa kah? atau salah negara UK atau overseas kah? Korang renung2kanlah. Harap2 ada penafian mengatakan ini bukan Amalina. Kebanyakan gamabr sumber dari FB dia sendiri. Korang layankan jerlah :


Sumber : beritasemasa.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...