Friday, August 26, 2011

20 Jurutera Kanan China Peluk Islam di Mekah



Menarik untuk dibincangkan. Kenapa? Mereka memeluk Islam ketika mereka masih bertugas menjalankan satu projek mega di Mekah dalam pembinaan Kereta Api Al-Masha’er. Sebelum ini, akhbar tempatan di sana melaporkan, jumlah jurutera yang memeluk Islam sudah mencecah 2000 orang daripada 6000 orang jurutera yang terlibat dengan projek tersebut. Ini sesuatu yang menakjubkan.


Projek ini melibatkan perhubungan diantara tempat-tempat ibadah umrah dan haji di sekitar kawasan Mekah dan Madinah. Akibat dari itu, pihak kerajaan Mekah akan membina tempat solat di samping kelas-kelas agama, bahasa arab dan sebagainya bagi meningkatkan kefahaman mengenai Islam. Alhamdulillah, ini satu rahmat dan hidayah dari Allah SWT yang diberikan di bulan Ramadhan yang mulia ini.

Aku percaya, akan ramai lagi yang turut serta memeluk Islam selepas ini. Projek ini mesti memakan masa 2-3 tahun dan jika kita mampu menanam kefahaman dan keyakinan yang semakin tinggi, mereka akan pulang ke negara China dan akan melebarkan lagi pengaruh Islam dikalangan orang-orang profesional disana.






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...