Wednesday, August 17, 2011

Polis! Buktikan Anda Bukan 'Kayu' Dalam Menangani Isu Simbah Asid


Semakin menjadi-jadi isu simbah asid ni.Apa agaknya masalah manusia kejam ini? Dah takde kije lain ke? Menzalimi orang yang tidak bersalah. Aku rasa dah hampir cecah puluh orang dah yang kena simbah asid atau cuka getah ini. Terbaru, seorang pemuda berusia 28 tahun. So, sekarang ni dah tak kira orang dah kije die buat. Semua leh jadi mangsa. Mak orang, anak dara,teruna dan mungkin anak2 kecik.

Sedih tengok mangsa yang menjadi cacat seumur hidup, sampai buta mata dibuatnya seperti di Bersamamu TV3 baru-baru ini. Tak kan kita hanya mampu tengok sahaja? Pihak berkuasa tak boleh buat ape2 ke dengan hal ini? Takkan nak kena atas muka kepala anggota polis sendiri baru nak mengamuk? Buktikan yang Polis kita ni mampu selesaikan hal ini. Bersepah2 CCTV aku tengok, bersepah2 polis muda merayap2 menjaga keselamatan awam tapi...Hmm

Memang orang awam kita hanya mampu berserah pada pihak polis kita yang dibangga2kan ini untuk selesaikan hal ini. Anda lah yang terbaik dalam menyelesaikan macam2 isu dan hal di dunia ini so takkan hal kecil simbah asid ini tidak dipandang serius? Buktikan PDRM yang anda bukan nya KAYU dalam hal ini. Tangkap manusia durjana ini dan kenakan tindakan sewajarnya. Setakat tindakan mengikut undang-undang di mana-mana kes melibatkan serangan atau mencederakan mana-mana individu disiasat dan boleh dituduh di bawah Seksyen 352 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara tiga tahun atau denda RM1,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Takkan tu jer tindakannya? Orang yang jadi mangsa cacat seumur hidup tapi yang buat palat setakat penjara 3 tahun pastu denda RM1k...Mboh...Kalau boleh, simbah asid jugak kat muka dia. Baru tau langit tinggi rendah.






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...