Thursday, August 18, 2011

BPL : Akhirnya Tony Fernandes Sah Miliki Queens Park Rangers



Akhirnya sah QPR menjadi hak milik rakyat Malaysia dimana Tan Sri Tony Fernandes yang juga tokei besar AirAsia dan satu kumpulan F1 Lotus telah menjadi bos besar QPR dengan pegangan saham yang lebih besar dari jangkaan sebelum ini iaitu 66% daripada 51%. Fuyoo...pandai betul dia ni melabur, kelab ini pulak dah naik musim ini ke liga perdana. Huh, ape lagi, sape yang rasa nak main BPL mase ni lah perform kaw2 dalam permainan bola sepak tak kira ape peringkat, mane tau kot2 bleh memikat tokei baru ini,huhu...ikuti artikel dari akhbar ini :


LONDON 18 Ogos - Jutawan penerbangan Malaysia, Tan Sri Tony Fernandes melengkapkan pengambilalihan kelab bola sepak Liga Perdana England, Queens Park Rangers (QPR) di sini. Fernandes, pemilik penerbangan bajet AirAsia, memuktamadkan pembelian itu selepas beroleh 66 peratus kepentingan dalam pasukan London barat yang baru dinaikkan bahagian itu daripada pemilik saham terdahulu, Bernie Ecclestone dan Flavio Briatore.

Dalam satu kenyataan, Fernandes, 47, yang juga pemimpin pasukan Formula Satu Team Lotus, akan bekerja di samping keluarga Mittal yang mengekalkan 33 peratus kepentingan dalam kelab itu. Fernandes yang menganggapnya seorang peminat West Ham pada Twitternya berkata, dia sejak sekian lama memegang satu ‘tempat lembut’ bagi QPR yang digelarnya sebagai sebuah ‘berlian mentah’. - AFP

Sumber : UtusanMalaysia






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...