Saturday, August 20, 2011

[Video] Malapetaka Allah SWT Pada Konsert Pukkepop,Kiewit Belgium 18/8/2011

Baru-baru ini kita digemparkan dengan tragedi ribut taufan yang berlaku ketika satu konsert tahunan di Belgium berlangsung. Ribut yang melanda secara tiba-tiba itu telah mengorbankan 5 nyawa dan lebih 40 cedera. Ikuti petikan dari akhbar KOSMO berikut berkaitan dengan tragedi itu :

Dua buah pentas runtuh dengan sebuah pentas menghempap sekumpulan penonton yang hadir pada konsert tahunan Pukkepop yang diadakan di Kiewit, dekat bandar Hasselt.

Agensi berita Belga melaporkan, beberapa skrin gergasi turut roboh dengan banyak pokok tumbang semasa ribut kencang itu manakala banyak kemah turut runtuh.

"Langit tiba-tiba gelap dan kami berlindung untuk menanti hujan turun. Tiba-tiba hujan turun dengan lebat. Angin bertiup amat kencang," kata seorang pengunjung festival itu, Catherine Blaise, menurut akhbar tempatan, Le Soir.

Sebanyak 65,000 orang, sebahagian besarnya remaja, dilaporkan hadir pada festival berkenaan.

Berikut pula adalah video-video yang berjaya di rakamkan oleh peminat konsert pada hari berkenaan. Memang mengerikan. Ini semuanya kuasa Allah SWT, walaupun Belgium bukan negara majoritinya Islam tetapi kesucian Ramadhan sangat-sangat perlu dijaga. Ini kan pula kita orang Islam. Fikir-fikirkanlah. Saksikan video tersebut. Wallahualam.

Kejadian ribut yang mahu mula terjadi dan ketika ini konsert masih berjalan :



Keadaan ketika ribut mula melanda :








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...