Wednesday, August 24, 2011

Langkah Pertama Tony Fernandes Di QPR : Turunkan Harga Tiket Macam AirAsia

Nampak gayanya, Tan Sri Tony Fernandes kita sudah memulakan strateginya dengan langkah pertama menurunkan harga tiket yang melam[au di QPR. Aku percaya, strategi ni akan berjaya sebagai mana strategi AirAsia yang dulu kita sangkakan lekeh tapi sekarang menjadi antara syarikat gergasi dunia. Ikuti petikan akhbar KOSMO dibawah ini :

Menurunkan harga tiket perlawanan akan menjadi tindakan pertama Tan Sri Tony Fernandes (gambar) sebagai bos baru Queens Park Rangers.

Meskipun masih belum dimuktamadkan, pemilik AirAsia itu difahamkan sedia meluluskan pemotongan harga tiket sehingga 25 peratus,

Langkah tersebut bakal menyejukkan hati para penyokong setianya yang berang dengan tindakan rejim terdahulu menaikkan harga tiketnya berikutan kenaikan pangkat QPR ke Liga Perdana.

Mereka yang berhasrat menyaksikan perlawanan di laman sendiri, Loftus Road musim ini perlu mengeluarkan sehingga 72 pound (RM353) untuk sekeping tiket, selepas dikenakan kenaikkan 106 peratus.

Ia angkara pemilik sebelum ini, Bernie Ecclestone dan rakan niaganya, Flavio Briatore yang membuat keputusan untuk memanfaatkan status kelab pada saingan liga utama Inggeris bagi menjana keuntungan.

Tindakan kontroversi berkenaan juga menyebabkan Amit Bhatia, menantu kepada seorang lagi pemegang saham terbesar kelab, Lakshmi Mittal, meletakkan jawatannya sebagai naib pengerusi sebagai tanda membantah.

Pemikiran seorang bisnesman akan memikirkan keuntungan berdsarkan kepuasan hati penggunannya dan itulah yang menjadi intipati bisnes tokei besar Malaysia ini. Adakah QPR ini akan menjadi brand baru kepoada satu syarikat dari Malaysia? Kita tunggu dan lihat.






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...