Friday, December 19, 2008

Di Suatu Petang...

Muka sorang-sorang selok main bola

Tepat jam 6.30ptg semalam aku dah terpacak depan TV Philips 32” aku sambil menghirup teh o cap kipas yang bau dan rasanya yang sangat wangi dan masyuk. Fuhh…memang layan. Terlayan dengan rancangan yang aku saksikan di saluran 811 Astro. Apa lagi kalau bukan perlawanan separuh akhir Kelab Dunia FIFA di Jepun antara Juara Kelab Asia, Gamba Osaka dan pasukan Park Ji-Sung,Manchester United.

Keputusannya amat menarik,Gamba Osaka tewas 3-5.Biar pun tewas mereka mampu membolosi Van der Sar sebanyak 3 gol. Dan yang lebih menarik lagi aku dapat tengok 4 gol dalam masa 5 mint! Damn...memang syok ar tengok gol...Wahahaha...aku catatkan sikit kat sini siapa yang jaringkan gol semalam dengan masa dia sekali. Hahaha...Ni aku rekod sendiri time ni base pada masa yang dipaparkan pada skrin TV aku.

Gamba Osaka - Yamazaki (74), Endo (85), Hashimoto (90+1)
ManUnited - Vidic (28), Ronaldo (45+1), Rooney (75 & 79), Fletcher (78)

Ketor jugak lutut set-set ManU ni tapi aku rasa dieorang main tak 100% kemampuan mereka tapi mampu jaringkan 5 gol. Mutu bolasepak Asia dan Eropah masih ada jurangnya sehinggakan mereka mampu buat skill-skill tambahan (ManU lah yang aku maksudkan) dan permainan nampak mudah dan penuh ketenangan di jiwa. Apa-apa pun aku tetap repek kat Gamba sebab die boleh boloskan 3gol kat ManU yang antaranya bolos terbesar mereka smusim ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...