Wednesday, December 31, 2008

Inikah Harapan Baru Mat Anwar-PKR?

PKR,satu pertubahan pakatan yang ditubuhkan untuk membela rakyat pelbagai kaum dan agama di Malaysia dan ia di tunjangi oleh mat Anwar yang aku tak tahulah kemaruk atau sakit apa yang dah merasuk kat dia. Mungkin Chikugunnya kot? tapi sakit ni merebak ke otak yang buat otak jadi tak betul. Argh! memang aku anti betul lah mamat ni tapi masih waras...heheheh...macam mana orang masih agung-agungkan dia ni lagi?heran?

Ini ketika perhimpunan yang baru diadakan meletakkan Harapan Baru mamat Anwar

Slogan yang seolah-olah ada kaitan dengan apa yang dicanang oleh PKR sebelum ini


Progress ketika Oktober 2008

Calvary Convention Centre (CCC) / Pusat Konvensyen Majlis Gereja Calvary


Aku terbaca dalam sebuah blog dan ia sedang disebarkan dan ia agak memeranjatkan kita semua kerana pembinaan bangunan ini merupakan sesuatu yang tidak pernah berlaku selama ini (aku rasalah) kerana ia dikatakan merupakan antara pusat pengajian dan kajian terbesar kristian moden.Fuhh..memang harapan baru lah tapi bukan untuk rakyat majoriti Melayu dan Islam di Malaysia! Mereka terlalu terbuka dan melampau sampai ketahap seolah-olah mencabuli agama Islam sebagai agama rasmi walaupun Malaysia mengamalkan kebebasan beragama bagi agama-agama lain.

Antara komen yang aku sempat baca adalah,ia dikatakan mula dibina betul-betul baru lepas PRU12 dalam mei 2008 dan cakap-cakap mulut mengatakan yang kelulusan pembinaan dan perancangan ini telah dibuat sebelum PRU12 lagi so ia kembali semula kepada kerajaan Selangor dahulu pimpinan Khir Toyo. Entahlah,susah nak cakap hal ni,ikut logik memang begitu tapi bagi aku lah,sesiapa yang berkuasa dan mahukan sesuatu secepat yang boleh,mereka akan lakukannya,setakat 2 bulan,kelulusan kerajaan negeri yang baru boleh dibuat bila-bila masa lebih-lebih lagi Khalid Flinstone ni aku tengok blur dan serabut semacam.Mungkin juga mamat Anwar ini dah berbincang lebih awal tentang cadangan pembinaannya? siapa tahu?

Kita tunggu dan lihat jerlah,apakah bangunan sebenar yang akan siap dan tersergam ini nanti. Adakah benar CCC yang naik atau CYC? Apa CYC? Championship Youth Cup..Hahahaha..Whatever... Untuk cerita lebih lanjut,klik link dibawah kerana dia sendiri telah mengkaji kewujudan projek ini.

Sumber : AIDC-Faizal hakim

1 comment:

Panglima Perang Cyber said...

mana ada harapan baru..yang ada harapan baruA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...