Thursday, February 5, 2009

Sultan Perak : DUN Tidak Bubar, Nizar Letak Jawatan & Tumbangnya PR di Perak

Berita bakal gugurnya perjuangan PR di Perak memang hangat diperkatakan sejak beberapa minggu ini tetapi ia semakin menjadi kenyataan untuk BN semalam selepas pengumuman Najib tentang majoriti kerusi BN dan PR terikat sama 28kerusi selain Bebas mempunyai 3 kerusi yang turut menyokong penubuhan kerajaan baru menggantikan kerajaan pimpinan Nizar yang baru masuk 11bulan. Berita kembalinya Bota kedalam BN dan murtadnya seorang ahli DAP membantu harapan orang-orang kuat pembangkan PR untuk merampas semula Perak. Dibawah adalah salinan surat rasmi perletakan jawatan dan keluar parti oleh 3 Adun mereka :


Surat DUN-Osman

Surat DUN-Jamaludin

Surat DUN-Yet Fong

Ketika pengumuman Najib semalam,Nizar juga telah mengadap Sultan Perak bagi memberi pekenan pembubaran DUN walaupun Nizar dah umumkan dahulu nak membubarkan sebelum jumpa Sultan. Hasilnya perjumpaan dengan Sultan masih belum keluar lagi semalam dan keputusan terbaru hari ini, Sultan Perak mengarahkan Nizar meletak jawatan dan DUN tidak dibubarkan memberi gambaran sahih bahawa kerajaan baru bakal tertubuh.

Anwar,punca segala-segalanya keatas senario politik Malaysia yang aku rasa memang mendatangkan kesedaran kepada sesetengah orang-orang politik ni tapi Anwar juga bertindak sudah melampaui batas-batas pemimpin yang jahil dan gila kuasa dan takut pada bayang-bayang sendiri. Semoga semua sedar yang sesuatu diimpikan akan ditarik balik jika kita merasakan seolah-olah kita yang paling berkuasa.

3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

anwar ni hampeh betullah.tu la anwar pancing BN tak pakai duit.cuba gok jolok puluh juta barulah bn masuk pr.

ni pakai air liur mana bn nk msk pakatan.kapal singh boleh lah.hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...