Monday, April 6, 2009

Petunjuk Sudah Ada-Buat Pilihan Bijak Esok 7 April


Laporan polis telah dibuat berkenaan kata-kata Nga dalam ceramahnya

Pilihanraya 7 April akan menjelma juga esok. Kehangatannya semakin terasa, walhal tak rasa sangat pun sebab tak duduk kat 3 tempat yang akan berperang esok. Isu balah-membalah semakin sengit dan seakan-akan semakin terdesak oleh kedua-dua pihak. Di pihak kerajaan isu yang digunakan seakan sama, kuasa media dan sejarah lampau terus di utarakan. Kenapa? sebab dia memang duduk utara...hahaha...biasalah, juara bertahan mesti ingin mempertahankan apa yang sudah dimiliki. Tak kurang juga bagi pihak lawan,ingin juga menegakkan benang yang basah sampai kadang-kadang naik muak dibuatnya.

Nga Kor Ming-pandai berkata-kata

Disiaran pengampu kerajaan TV3, aku terkejut juga dengan apa yang telah disampaikan oleh Nga dalam ceramahnya. Cerita pihak DAP menggunakan ayat Al-Quran sebagai hujah berceramah sudah lama kedengaran seperti Guan Eng yang inginkan pemerintahan ala-ala khalifah Ummmar Al-Khatab. Biasalah tu,mesti kita ada agenda memujuk rayu tapi kenapa takde calon Islam Melayu yang cakap bahasa agama dia ek? Amik hujah dari Bible ke,belajar ngan Pak Sami ke untuk memikat hati orang Melayu plak? hohoho...Tak sampai ke tahap itu,sebab Melayu ini mudah LUPA dan mudah di ROSAKKAN. Jangan salah kan Nga kalau dia gunakan ayat suci Al-Quran kerana kebodohan Melayu Islam tak dapat menilai. Dibawah sedikit petikan dai Utusan Malaysia.

"Kami juga minta beliau berhenti berkempen menggunakan ayat al-Quran kerana bacaannya bukan sahaja tidak betul malah beliau menyebut ayat yang dibacanya dari 'Surah Aura' yang tidak wujud dalam al-Quran, tetapi yang ada surah al-A'raf," katanya kepada pemberita di pekarangan IPD Taiping di sini hari ini.

Petikan dari Utusan Malaysia diatas agak mengelirukan orang yang sedia keliru,mana nak percaya? Cakap Nga ke,cakap tokoh agama kita sendiri? Kalu diamati cerita dan ulasan di pihak PR pula,tindakan ini dianggap tiada salahnya.Kenapa? sendiri mau ingat,banyak alasan kelak akan dikeluarkan kerana kepentingan politik.


Dato' Seri Harussani-Mufti Perak

Ulasan dari Dato' Seri Harrussani mudah sahaja, ia menggambarkan seolah-olah orang Melayu Islam kita bodoh dalam memperkatakan hal agama mereka sendiri dan menggunakan elemen agama dalam politik dikiri sudah melampau lebih-lebih lagi digunakan oleh orang bukan Islam.
Apa lagi alasan yang boleh diberikan? Sampai ketahap,mengatakan Cina DAP jauh lebih baik dari Cina BN,kenapa? Bukankah mereka sama sahaja? kalau dah terang-terang menentang kewujudan Hudud Pas,takkan nak sokong plak? Nizar sendiri mengaku,tiada agenda Hudud dalam PAS sehinggakan kita terfikir sejenak,dia sedar ke apa dia cakap? kerana DAP kah dia cakap macam tu?

Datuk Seri Nizar-mangsa keadaan (klik disini)

Aku hanya mampu bercakap,Nizar menjadi mangsa keadaan politik rakus kedua-dua pihak. Dia sudah keliru manakah yang patut diikuti. Di luah mata emak,ditelan mati bapak. Pengundi harus bijak menilai sebelum apa-apa tergadai. Bagi firasat aku, dengan situasi politik rakyat kekeliruan dan penuh emosi,Parlimen Bukit Gantang (p059) dan DUN Bukit Selambau (N25) akan dimenangi pihak pembangkang dan DUN Batang Ai (N29) dimenangi pihak kerajaan.Kita hanya tunggu dan lihat.Pergilah mengundi kepada yang patut mengundi.

3 comments:

Cheguman@Demang Lebar Daun said...

Salam,
Nizar/PAS perlu perjelaskan pada rakyat kenyataan Nizar dalam sidang DUN Perak tahun lepas bahawa PAS tidak pernak bercadang menubuhkan negara Islam di Malaysia.

Amz CamPro said...

yup..ckp sudah melupakan otak tp org masih xbleh pikir lagi...

Did said...

kahkahkah...
politik.
setiap tuduhan ada alasan.
setiap tindakan ada balasan.
setiap hidung pasti hidu busuknya.
buatlah pilihan bijak rakyat2 sekalian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...