Saturday, August 2, 2008

Bila 'Makhluk Halus' Protes Dan Memberontak!

Berhubung dengan kes histeria yang berlaku kat SMK Tanjung Lumpur,Kuantan yang heboh diperkatakan beberapa minggu ni. Cerita terbaru,makhluk halus ini telah dipindahkan menggunakan van oleh pengamal perubatan tradisional,Sahabudin Shamsudin ke suatu tempat lain yang dirahsiakan. "Mereka terdiri daripada 14 'dewasa' dan tujuh 'kanak-kanak', saiznya macam kita," dakwa beliau ketika ditemui selepas proses pemindahan itu selesai semalam.
Tak kesah lah tu semua yang penting kita berharap semuanya kembali reda dan pelajar-pelajar boleh meneruskan pembelajaran macam biasa dan semuanya adalah ketentuan dan kehendak dari Allah SWT.

Apa yang kita nak cita kat sini merujuk kepada tajuk cerita kita,kira ada kena mengena gak lah. Kenapa tajuk macam tu? Sebab merujuk kepada cerita dalam Harian Metro Edisi Timur bertarikh 2 Ogos 2008 m/s 28,tajuk ini lebih sesuai dipadankan dengan cerita yang nak disampaikan. Kat bawah ini sedikit petikan dari kata-kata Sahabudin dalam Harian Metro tersebut :

Menceritakan semula,Sahabudin berkata,dia yang berkomunikasi dengan Ajah yang berusia kira-kira 90 tahun (makhluk halus tersebut) memberitahu keluarganya amat marah dengan segelintir individu yang mencemari kawasannya. Menurutnya,apa yang diberitahu Ajah kepadanya memang benar apabila dia turut menemui beberapa keping kondom serta botol minuman keras ketika membuat tinjauan di kawasan terbabit.

Katanya, dia percaya keluarga terbabit yang sudah lama tinggal di kawasan berkenaan marah disebabkan penemuan barang itu yang dibuang segelintir individu.

Hmm,kalau benar apa yang dikatakan Hamba Allah dari alam lain itu maka jelaslah yang mereka selama ini memberontak dan ingin menunjukkan protesnya terhadap kita yang lalai selama ini. Dengan cara meng'histeria'kan pelajar-pelajar disekolah terbabit sekurang-kurangnya dapat membuka mata kita ni tentang gejala-gejala kotor yang berlaku tanpa kita ambil peduli. Akhir kata,bayangkan lah jika semua Hamba Allah di alam lain ini memberontak dan protes,plak politik tak menentu,Islam nak jadi liberal (Nauzubillah)? Bagaimana agaknya kita yerk? Fikir-fikirkanlah...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...