Saturday, August 16, 2008

Saiful Sudah Bersumpah

Saiful (kanan) yang berpakaian baju Melayu warna coklat dengan songkok sambil diperhatikan oleh ayahnya, Azlan yang berbaju Melayu biru telah melafazkan sumpahnya. -foto THE STAR oleh Azman Ghani

Pada 6.23petang,15 Ogos 2008 bertempat di Masjid Wilayah Persekutuan,Saiful telah bersumpah dengan nama Allah dengan memegang Al-Quran sambil Imam masjid menjadi saksi. Janji Saiful telah ditunaikan walaupun kita tidak tahu siapa yang benar atau siapa yang salah,hanya berserah kepada Allah. Kepada Anwar, beliau masih dengan pendirian tidak mahu bersumpah mengikut nasihat ulama-ulama dari dalam dan luar negara tak kira mazhab mana pun dan lagi penting mengikut undang-undang yang dinasihatkan ulama-ulama beliau iaitu qazaf dan kemudian macam-macam akta dan undang-undang pula di'charge' kepada beliau dari tuduhan dia meliwat,kemudian suka sama suka dan istilah rogol pun ada. Entahlah,kita tunggu dan lihat reaksi Anwar selepas ini.

Saiful bersalaman dengan Imam Masjid Wilayah Persekutuan sebelum memulakan upacara bersumpah 'mubahalah'.

Aku tahu yang selepas ini macam-macam kata-kata orang. Antaranya " alah,setakat cakap bolehlah...dalam ati siapa tahu..." ayat lain mungkin keluar adalah "dah kena bayar juta-juta semua sanggup buat sampai mainkan agama...!" hmmm,bila kita dah percaya kat seseorang tu,dia buat jahat masih di anggap baik,bila dah terlalu sayang benda diluar dugaan boleh jadi macam-macam. So kes sekarang ni kita nilai sendirilah. Ini boleh dijadikan sejarah dalam Malaysia dimana bersumpah adalah menjadi salah satu cara untuk kita membuktikan yang kita bersalah atau tidak. Allah akan tunjukkan kebenarannya kelak samada Saiful atau Anwar yang akan dilaknati-Nya.


Link Video : Saiful Bersumpah

1 comment:

zedDnL said...

berani gile. suke ati ko la saiful.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...