Saturday, August 27, 2011

Apabila Jamal Abdillah Derma Beras Satu Trailer

Mula-mula aku bace artikel ini dari KOSMO, ape perasaan korang? Terasa tak dalam diri yang die ni menunjuk-nunjuk, tidak ikhlas dan sebagainya? Mesti ade kan sebab kite dah tahu, kalu nak menderma tak perlu di heboh-hebohkan atau erti kate lain menunjuk-nunjuk tapi dalam kes Jamal ni aku rase lain sikit. Kite fikir positif sudahlah. Aku kalau jadi die pun mungkin taknak heboh2 tapi kalau dah media datang buat liputan? Macam mane?

Itu satu hal. Korang ingat tak timbul isu owner Pengasih kate die tak mengenang budi, duk sane melantak makan jer, sumbangan pun takde. Sampai nak bergaduh bertegang urat. Aku tak tahu siapa betul. Mane tau Jamal betul, die ade sumbangan tapi tak mahu heboh2kan kan? Last2 kena fitnah pulak kate menumpang di sane semata2 nak makan tido. Last2 tindakan die semalam ini, aku memang puji. Layankan artikel di bawah :



IPOH – Penyanyi terkenal, Jamal Abdillah menyumbang satu treler beras kepada golongan fakir miskin, anak yatim dan ibu tunggal seluruh Perak semalam. Jamal atau nama sebenarnya, Jamal Ubaidillah Ali, 52, berkata, sumbangan 1,520 kampit beras bernilai RM20,000 itu bertujuan untuk membantu golongan terbabit menyambut Aidilfitri yang bakal tiba beberapa hari lagi.

“Saya bersyukur menerima rahmat dan hidayah oleh Allah untuk menghadapi kehidupan yang penuh pancaroba ini dan diberi anugerah (menyanyi) untuk memperoleh rezeki. “Saya pulangkan semula sebahagian daripada rezeki itu kepada golongan memerlukan. Saya niat untuk sedekah pahalanya kepada roh arwah ayah dan ibu saya,” katanya






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...