Friday, March 20, 2009

Konflik di Perak : Ada Kaitan Dengan Isu Ini Tak?


60 peratus penduduk Perak gemuk


TAIPING 19 Mac - Hampir 60 peratus atau kira-kira 1.3 juta penduduk di negeri ini mengalami masalah berat badan berlebihan atau obesiti, kata Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata, antara penyebab kepada masalah kegemukan tersebut ialah berikutan kurang melakukan senaman atau aktiviti fizikal selain tabiat pemakanan yang tidak sihat.

''Statistik menunjukkan 59.5 peratus rakyat Perak mempunyai berat badan berlebihan dan masalah obesiti

''Ini bermakna seramai 1,309,000 daripada 2,200,000 penduduk negeri ini termasuk dalam kategori mereka yang mempunyai berat badan berlebihan dan masalah obesiti," katanya.

Beliau berucap sempena melakukan lawatan kerja ke Klinik Kesihatan Changkat Jering di sini, hari ini.

Tiong Lai berkata, rakyat wajar mengamalkan budaya hidup sihat bagi menggelakkan mereka dihidapi pelbagai penyakit berbahaya.

Selain itu, katanya, mereka juga perlu mencari ruang untuk melakukan senaman atau aktiviti fizikal lain kerana selain dapat menyihatkan badan, ia juga berupaya mengurangkan tekanan.


Sumber : UtusanMalaysia


AmzCampro berkata :

Adakah isu politik di Perak berkaitan dengan kajian kesihatan yang dilakukan di Perak ini berkaitan dengan obesiti? hahaha...manalah tau kan,bila tekanan tinggi,semua jadi tak betul.Terburu-buru ikut nafsu. Nafsu makan dah tentu dah,tu yang jadi gemuk tu,kemudian nafsu terus menular ke bahagian politik pulak.hahaha...tepuk dada tanya seleralah eh? Just renungan dan gurauan...huhu

3 comments:

Did said...

betul tu...
nafsu tak terkawal tu.
kahkahkah!
aku pon hadapi masalah sama.
mujur dpt kawal lagi.
kahkahkah!

MAWAR BERDURI said...

salam?

heheheh mulau tie idea ko ni..huhuhuh ku ngat ko promosi papadam he he

hahahaha yang undi Pakatan tu telebih makan bah Am'z. tu otak smua jadik biul termasuk pemimpin2 nya sekali gus..

Anonymous said...

PAS dah mula ketakutan dengan tindakan sendiri.

BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai risalah berunsur fitnah dan provokasi yang dicetak dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab di sekitar Parlimen Bukit Gantang telah dibuat oleh ADUN Titi Serong telah dibuat di Balai Polis Changkat Jering sekitar jam 5.15 petang tadi.

http://alhusseyn51.blogspot.com/2009/03/umno-mula-main-kotor-di-bukit-gantang.html

Pandailah PAS nak tuding jari pada UMNO. Perkara ni memang dah dijangka. Ada eloknya kalau PAS buat laporan polis juga pada blogger2 berikut:

http://www.ibnuhasyim.com/2009/02/sultan-perak-murtad.html

(Blogger PAS Fitnah Sultan Perak murtad)

Pemimpin PKR arahkan pengikut masuk ke blog Sultan Perak untuk bagi komen pada Sultan, akhirnya semua penyokong PR menghina dan memaki Sultan

http://fuziahsalleh2.wordpress.com/2009/02/06/sampaikan-mesej-anda-kepada-sultan-perak/
(Fuziah Salleh arahkan penyokong serang blog Sultan Perak)

Blogger Hindraf yang dipuja PAS ni duduk hina Sultan Perak cakap Sultan anjing tak nak ke PAS buat laporan polis?

http://arifomar.blogspot.com/2009/02/blogger-hindraf-dakwa-sultan-perak.html
(dah delete sebab kecut telur)

Samalah macam PAS yang bila dah terperangkap cakap UMNO yang buat. Padahal kat dalam blog & TKO bersepah yang kutuk & maki Sultan & Mufti. Pergi je dalam TKO dan blog PAS..bersepah yang maki hamun...

PAS dah mula ketakutan...

Ini bukti Pakatan Rakyat mmg kurang ajar terhadap Sultan & Mufti.

http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2723
(baca artikel & komen keji penyokong PR)

http://tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2176
(baca sekali semua komen makian penyokong PR)

Dah terlalu banyak PR ni membuat kacau bilau..tapi tak mengaku dia yang buat. Semua nak dituduh pada UMNO.

Bukti dah jelas yg PAS mmg celaka! Hebahkan kepada semua agar kita tak lagi tertipu dgn manusia yang menggunakan agama Islam demi kepentingan politik. Bukti dah menunjukkan siapa yang benar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...