Monday, March 2, 2009

Bila Artis Derma RM1 Untuk Palestin...!

Perhatikan gambar menarik dibawah. Gambar dibawah diambil ketika majlis beramal artis-artis Malaysia untuk Tabung NSTP Gaza yang dikatakan pemurah ini. Aku sebenarnya pun tak perasan gambar ini ada maksud tersirat tapi bila tengok betul-betul,memang ia memberikan maksud tersirat yang amat mendalam.

Masing-masing tersenyum dengan ikhlas menderma. Berapa derma tu? Mari kita zoom kasi tengok berapa diaorang derma...

Laa...RM1 jer ke? Muka dah abih bangga dah? Nak buat macam mana kan,dah itu yang terikhlas nak bagi,bagi banyak-banyak kang riak pulak orang kate,tak gitu? heheheh...Mane tau,dieorang derma secara senyap-senyap lagi banyak kan? Siapa tahu. Kalau betullah tu jer yang didermakan,tergamak gak lah...duit banyak bleh plak beronggi-ponggi tapi tang menderma banyak tu jer...Arap-arap idak lah yer?

Yang ini plak,orang-orang biasa yang menderma,cuba tengok berapa? Haaa..aku nampak RM50 tu. Kira alhamdulillah lah untuk orang biasa atau orang 'kebanyakan' macam cerita P.Ramlee tuh...heheh..Renung-renungkan...

Kredit kepada : isuhangat.blogspot
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...