Tuesday, August 9, 2011

[Video] Pelajar Malaysia Cedera Rusuhan Di London Di Rompak

Rusuhan di London semakin teruk dan sudah masuk hari ketiga. Ia bermula di kota London dan mula merebak ke Birmigham, Bristol dan Liverpool. Keadaan semakin lama seolah-olah semakin tidak terkawal. Perhimpunan AMAN asalnya semakin menjadi HURU-HARA. Semuanya berpunca daripada polis yang dikatakan tertembak salah seorang remaja dimana ketika itu berlaku berbalas tembakan. Isu itu seolah-oleh semakin senyap ditelan huru-hara rusuhan.

Rusuhan mula merebak dengan membakar bangunan, kereta dan mula merosakkan harta benda dan merompak harta benda awam di kota London dan semakin merebak ke bandar lain. Ramai rakyat cedera dan takut untuk keluar rumah. Polis dan pihak berkuasa ramai yang cedera dengan tindakan ganas perusuh yang majoritinya remaja dan semakin tidak terkawal.

Salah seorang yang cedera adalah pelajar Malaysia yang menuntut di sana seperti di laporkan berita di TV3 malam tadi dimana pelajar Malaysia ini cedera di mulut ketika rusuhan yang mungkin disebabkan ditumbuk dan terduduk di kaki lima jalan. Malang menimpa lagi pelajar itu. Di sangkakan orang ramai ingin membantu tetapi rupanya dia dirompak dan tidak mampu melakukan apa2, saksikan video tersebut :



Pelajar terbabit di jangka menjalani pembedahan di bahgian mulutnya dan aku tak pasti apa harta benda mereka dia yang hilang. Semoga rakyat Malaysia kita di sana selamat hendaknya. Inikah yang kita mahukan? Mula-mula memang aman perhimpunan tetapi bila syaitan merasuk jiwa, hilang pertimbangan dan mula merosakkan harta benda awam dan semakin tidak terkawal. Kemakmuran dan keselamatan negara mula tergadai disebabkan perkara yang boleh selesai dengan cara lebih baik. Renung2kanlah rakyat Malaysia. Aku akhiri dengan video malapetaka yang menimpa London sekarang.








1 comment:

Syahir Ramli said...

salam...mekaseh ats info yg diberi...btw, sy jdkan entry kamu ni sbg reference utk sy post new entry sy...mntk izin ye... dan sy pon tlh creditkn blog ni skli...klo free dtg la bce..

http://budakkelosa.blogspot.com/2011/08/khabar-rusuhan-di-london.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...