Sunday, September 25, 2011

Hakikat Sebenarnya : Najib Bukan Naik Bas Seperti Di Rasai Rakyat


Semalam kecoh tentang mesrta rakyat PM kita, Najib Tun Razak serta isterinyanya yang vogue itu melakukan satu lawatan kerja di Ipoh. Perjalanan, penjelajahan rombongan VVIP ini memusing seluruh negeri Perak tapi bezanya kali ini, mereka semua menaiki bas. Kenapa naik bas? Inilah alasan biasa tokoh pemimpin yang sebenarnya hanya omong kosong.

"Dulu naik kereta, kali ini kita naik bas jumpa rakyat, mesejnya nak rasa bagaimana tidak ada protokol antara pemimpin dan rakyat.

"Tak boleh pisah antara satu sama lain dan ini akan bawa pemimpin dekat dengan rakyat," katanya pada acara pertama lawatannya iaitu jamuan Aidilfitri bersama Perdana Menteri di Taman Soon Choon di sini.

Itulah alasannya. Nampak sungguh memahami bukan? Rombongan ini melibatkan 5 buah bas dan hakikatnya bas ini bukan sebarang bas. Kalau benarlah ingin menyelamai rasa susah rakyat, rasa sebenar rakyat menaiki bas sebenar, naiklah bas yang betul-betul menjadi kenderaan rasmi setiap hari rakyat jelata, itu baru betul dan aku respek.

Ini bukan, apa yang aku rasa dan nampak setakat ini, bas ini mampu membeli 10 lagi bas kepada persatuan atau orang-orang yang lebih memerlukan. Kalau aku salah, tolong betulkan ok? Aku tak naik bas PM kita naik tu so kalau aku salah, buktikan yang PM kita tu naik bas biasa yang kita gunakan. Layankan gambar bas sebenar PM kita naik :

Kalau ini lah rupanya, duduk bertahun-tahun, jalan beribu kilometer pun takpe...huhu...maka, renung-renungkan dan selamat jalan!







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...