Sunday, September 25, 2011

Lagi Berita Terbaru Di WalesOnline Tentang Safee Sali Dan Cardiff City (25/9/2011)

Petikan dari laporan walesonline.co.uk

Hari ini, 25 September 2011 sekali lagi kisah Safee Sali dan Cardiff City di jadikan salah satu berita utama di Walesonlie.co.uk. Kali ini kisah Safee Sali lebih terarah kepada harapan peribadi Safee Sali sendiri setelah tempoh percubaannya sudah hampir mencecah 2 minggu di Cardiff City. Ayat pertama dari laporan itu cukup mudah tetapi memberikan kita gambaran harapan Safee Sali dapat kembali ke Cardiff City. Tajuk laporan ini juga memberikan gambaran harapan Safee Sali :

Malaysian Beckham’ Safee Sali hoping to return after his trial with Cardiff City.

MALAYSIAN superstar striker Safee Sali admits his dream is to play for Cardiff City, but as he complete his two-week trial with the Bluebirds he fears it is an ambition which might not become a reality.

Sali said he had been impressed by Cardiff and manager Malky Mackay, but does admit that problems securing a work permit for the UK might scupper his dreams.

Safee begitu mengimpikan dapat bermain di sana dan berharap bahawa impian itu menjadi realiti tetapi hakikatnya, Safee menyedari kesukaran yang dihadapi. Ketakutan tidak dapat 'kembali' semula ke Cardiff sentiasa menjadi igauan buruk tetapi sperti dikatakan tadi, kesedaran hakikat sebenar menjadi penguat semangat.

“I tried hard, I’m not expecting too much though because there will be a work permit problem.

“But I still do hope I can play at Cardiff. I want to join Cardiff City.

“But whatever happens in the future, my time at Cardiff will make a big difference for me and my family too.

“I will take so many things with me from this very good experience at Cardiff.”

Begitulah kata-kata Safee yang menunjukkan harapan yang tinggi dapat bermain di sana kelak. Banyak yang telah Safee belajar antaranya taktik permainan pantas yang diterapkan dalam Liga Inggeris dan cara permainan Eropah yang terkenal dengan corak permainan pantas. Layanan pengurus pasukan yang tegas dan memberikan pandangan sama taraf teknik latihan diberikan juga menjadi inspirasi kuat pada Safee.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...