Saturday, September 3, 2011

Khairul Fahmi @ Keeper No.1 Malaysia Bukan 'Jantan' Sejati?


Isu keeper Malaysia yang mula lupa diri ni sebenarnya belum lagi selesai. Isu yang dimulakan oleh manusia yang sudah menganggap dirinya STAR ini berasal dari Kelantan dan kita tahu, orang Kelantan ni mudah lupa diri, macam Mat Sabu yang semakin nampak kebangangan dalam hidupnya...kahkahkah...Mat Sabu dibesarkan dengan budaya gedebe kelantan lah,klu gitu...Jangan marah orang Kelantan yer? Silap asal-usul..kahkahkah...teringat die kena tangkap khalwat kat Hotel Perdana,Kota Bharu. Keturunan aku pun dari Kelantan so masak benar dengan perangai orang Kelantan.

Sejak kesah bodoh KFCM dengan tunangnya kecoh dan lebih-lebih lagi ketika itu kita masih meratapi kekalahan Malaysia layak ke pusingan seterusnya dalam Piala Dunia 2014, aku rasa die bukan seorang pemain yang akan terus kekal dalam persada bola sepak kebangsaan lebih lama. Manusia mudah lupa diri ini sebenarnya akan ade jalannya sendiri. Macam Mawi, kemanakah die sekarang? Mungkin die berjaya dalam bidang lain sekarang.

“Kenyataan dibuatnya pertunangan dia dengan anak saya sudah putus secara rasmi tidak benar. Sejak dia beritahu akan memutuskan pertunangan mengikut adat Melayu dan memulangkan cincin pertunangan dengan bantuan keluarga angkatnya, sampai hari ini semua itu tidak berlaku,” kata ibu Aimie Harmelia atau Elia.

“Kalau dia (Khairul Fahmi) ‘jantan’ sangat, kenapa tak datang jumpa kami sendiri. Dia banyak memberikan kenyataan tidak benar, sekali gus memberi persepsi negatif kepada keluarga kami.

“Bila dia kata nak putuskan pertunangan ikut adat Melayu, sehingga hari ini dia sebenarnya tak buat apa-apa pun. Kami malas hendak memanjangkan isu ini, tapi apabila dia memberi kenyataan tidak benar, kami kena perbetulkan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Tadi petikan bekas tunangnya so ape cerita bro? Ko gempak sangat ke? Mane kejantanan ko bro? Kalau ini kejantanan ko, memang perangai ko sebijik macam Mat Sabu lupe cakap ape,kahkahkah... Bercakap tak pakai otak, macam lah orang sekeliling ni bodoh...kahkahkah...Lepas ni mesti keluar kenyataan " aku lupe ape aku cakap dulu..." kahkahkah...Boleh pulak pi dating, walhal kite kalah dengan Singapura?

Macam ni ke keeper Malaysia yang dibanggakan? Kejantanannya mula dipertikaikan? kahkahkah...Keeper yang menjaga gawang Harimau Malaya ni bukan jantan? kahkahkah...Habis lah kite pasni, Harimau Malaya ibarat tiada telor di padang,kahkahkah...Bro, buktikan kejantanan demo tu, jangan serupo nate berok yang curik buoh kat kebun ore pahtu lari serupe berok,kahkahkah...








2 comments:

Anonymous said...

Oi....Mat Sabu bukan orang Kelantan la.....Orang Kelantan bukan macam mat sabu.Orang Kelantan macam Tok Guru.Oi..kalau dah tak ada jodoh terima le aje..ape dok bising2.Tak malu ke?

Anonymous said...

Maaf la sedara, mencelah sikit untuk pembetulan. Mat Sabu bukan titih keturunan Tanah Serendah Sekebun Bunga weyy.

Nak buat apa apa tu selidik la dulu........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...