Friday, June 24, 2011

BEN ASHAARI BLOG : BILA SI SUAMI BERBLOG.. SI ISTERI ?

BILA SI SUAMI BERBLOG.. SI ISTERI ?

Hahaha...aku menyahut seruan bro Ben Ashaari kita. Topik ini memang kena sangat kat aku.Aku dengar topik ini, rase nak berkongsi jugak dengan korang. oklah,cerita aku ini sbenarnya bermula dengan bentuk aku kategorikan SEBELUM dan SELEPAS. Sebelum maksudnya, aku dah mula berblog sejak 2008 dan sejak sebulan ini aku mula balik berblog tapi dengan wajah baru.

Kesah SEBELUM :

Kesah sebelum ini aku mula berjinak tahun 2008 tanpa pengetahuan isteri aku, huhuhu...mula kenal dari kawan aku dan sikit demi sikit aku mula pandai menggodeh dan belajar dari blog orang lain. Masa itu aku banyak berblog di ofis kerana di rumah,aku memang agak sibuk dengan keluarga.Yerlah, isteri aku pulak dah mula mengandung dengan zuriat pertama aku,heheh...mood isteri kena jaga,hati isteri kena jaga bila mengandung ni,tul tak? kadang-kadang curik-curik jugak berblog takut kena tegur,dah kena tegur dah tentu si isteri akan kecik hati so aku cuba elakkan itu berlaku. Isteriku memang tidak menyaport secara direct dengan penglibatan aku ini.

So aku tetap teruskan hobi berblog ini kerana ia dapat melepaskan apa pandangan yang aku rasa dengan orang lain. Biasanya,aku berblog bila isteri dah tidur,hehehe...Agak terbatas jugaklah penglibatan aku waktu dulu...sampai satu tahap,aku mula kurang berblog dan tak berapa nak mengemaskini front page blog aku. Sampai satu tahap,ia berhenti agak lama. Mula-mula 1 bulan. Pastu 3 bulan dan seterusnya sampai hampir setahun.Kalau ada pun just pemanas badan.Sekali-sekala jer masuk.Mood mula menjunam.Mungkin sebab lonely tiada geng berblog.Aku redah apa nak jadi dengan blog aku ni.

Kesah SELEPAS :

Kisah ini berlaku 2 bualn sebelum aku taip entri ini. Isteriku sudah mula membaca blog-blog yang menjadi rujukan utamanya. Dalam diam rupanya dia meminati dalam pembacaan blog. Macam-macam dicerikannya pada aku.Banyak maklumat diperolehi dari blog sampai aku turut same berblog walking dalam tak sedar.Hujung-hujung,isteriku sendiri menyatakan supportnya dia pada blog aku yang dah aku tinggal lama.Siap dia bagi tips dan nasihat lagi untuk mengimarahkan blog ini.Wah...semangat aku naik balik.Aku lupa aku ada blog sebelum ini...heheh...dipendekkan cerita,aku mula kembali berblog tapi dengan nada lebih berhemah dan matang dari sebelum ini. Wajah AmzCampro aku mula ubah.Berblog walking aku buat setakat yang mampu.Idea-idea dari rakan blog kembali aku kongsikan.Sampai satu tahap,isteriku sendiri memberi idea tajuk-tajuk yang bernas untuk tatapan umum dikongsikan pada kalian.

Aku banyak menghabiskan masa berblog waktu rehat berkerja jugak (tengok keadaan)hehe..tapi kalau time rehat atau tiada kelas yang menjadi tugas hakiki aku. Di rumah, aku akan spent masa berblog bila tugas aku sebagai suami dan ayah kepada anak sulungku selesai.Aku akan pastikan semuanya selesai.Tolong isteri basuh baju (pakai mesin jer)hehe..jaga anak aku bila diperlukan,lepak-lepak,jalan-jalan dan beristirehat bersama.Bila aku dah selesai dan stabil tentang itu,Baru laptop aku buka,dan entri di masukkan. Isteri aku support penuh maka aku gunakan ia sebaik-baiknya tanpa mengganggu tugas hakiki sebagai seorang ayah dan suami.

Maka,kesimpulannya,jangan abaikan tugas hakiki kita.Sama-sama menjaga hati sesama kita.InsyaAllah kita akan dapat sokongan yang baik dari si isteri. I Love u So much! MMuaaah!





13 comments:

Ujang9897 said...

wow..hehe


nasihat ayat last tu yg bagus...kekadang terabai gak tugas hakiki ni sbb blog..hehe

~syue syada~ said...

teruskn bertngungjwb mcm tu..untung wife dah support kn :)

Alya EsprĂ©zzo™ said...

wahahahahahaa...wahh romentiknya bro! heheh dah dpt greenlight dari isteri, so ape lagi bro..jadi blogger tegar laa lepas nie eh?? hahahha happy blogging bro! :)

Kancil 8349 said...

memang romantik...untungnya dia...heheeh

Cheguman said...

Jom terus menulis blog. Lps ni boleh tambah pendapatan melalui blog. Ada byk cara. Wife sy skrg sgt galakkan sy berblog sbb dah jadi sumber income.

Wahida Samsuddin said...

Wah, alhamdulillah, si isteri dah support. Teruskan berblog ye :D
Wydaz.com

aizamia3 said...

best bila isteri bagi support macam tu.. boleh share macam-macam bila dua2 berblog.. ;)

Anonymous said...

wahhromantik!hihi istri dah bgi support..guna kan peluang sebaiknya hee :)

Amz CamPro said...

wah...tq2 kepada yang sudi mengomen...ujang,syue,alya,nurul nadia,aizamia3,wahida,cheguman dan ums niza..heheh...tak sabar plak nak bace cite2 korang plak...heheheh

Lulu Caldina said...

Majulah Blog untuk keluarga dan negara..yeah...

PapaMacho said...

Itulah bro.. Blog didahulukan, family diutamakan.. =)

Amz CamPro said...

huhuhu...btul2...hidup 1blogger,hahaha

cikgu said...

btl la tu..kuarga lbh utama..tp kena saling memahami..slm perkenalan...follow kamu..dr segmen yg sama...ada ms singgah blog sy k..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...