Tuesday, July 19, 2011

Bertaubatlah Mohd Ashraf Hafiz Selagi Nyawa di Kandung Badan


KUALA TERENGGANU: “Walaupun pemohon sudah menjalani pembedahan tukar jantina, perkara itu tidak boleh dijadikan hujah untuk mendapatkan kebenaran mahkamah.”

Demikian kata Hakim Mahkamah Tinggi di sini, Datuk Mohd Yazid Mustafa dalam penghakimannya ketika menolak permohonan Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz, 26, yang mahu menukar namanya kepada Aleesha Farhana Abdul Aziz, semalam.

Selain itu, kata Mohd Yazid, tiada laporan lengkap daripada pihak hospital bersabit pembedahan jantina yang dibuat terhadap Mohd Ashraf Hafiz dan sepanjang prosiding berlangsung, tiada seorang pun doktor dipanggil memberi keterangan.

“Selepas kes ini diperhalusi dan diteliti daripada semua aspek dan mengambil kira implikasi kepada masyarakat, mahkamah menolak permohonan ini,” katanya.

Bagaimanapun, Mohd Ashraf Hafiz selaku pempetisyen tidak hadir di mahkamah semalam dan hanya diwakili peguamnya, Horley Isaacs.

Amz CamPro berkata :

Bila dengar kes ini,beristighfar dalam hati,adakah kita sudah jauh menyimpang dari normal-normal kehidupan? Kalau tengok muka sekali imbas dah memang macam perempuan.Siap dah tukar jantina lagi.Nauzubillah...elok2 tuhan dah bagi belalai ditukarnya apam.Itulah masyarakt kita sekarang,sampai tak boleh berfikir secara waras.Sekarang siap pakai tudung lagi tu,kalau perempuan betul2 kire dah agak solehah lah tapi hakikatnya dia tetap lelaki.

Tindakan dia untuk mengubah nama kerana susah untuk meneruskan kehidupan kerana namanya lelaki tapi fizikalnya perempuan.Tu baru susah didunia kan? Alhamdulillah,mujur mahkamah menolak permintaannya atas alasan fakta kes seperti berkaitan hormon dan mempunyai anggota lelaki.Mudah-mudahan dia sedar dan sempat bertaubat.Kita patut sama2 bendung perkara begini dari berleluasa.






3 comments:

abu idris said...

arrayah.info - Hukuman terhadap Si Penukar Jantina Jika Dia Tidak Bertaubat

min said...

urm..betul tu..dah tau susah..hidup je lew sebagai lelaki..yg menyusahkan adalah diri die sendiri..

Anonymous said...

zzzz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...