Thursday, July 21, 2011

Final Result : Malaysia vs Chelsea 21 Julai 2011


MALAYSIA (0) VS (1) CHELSEA
Drogba 80' Free kick
Stadium Nasional,Bukit Jalil
8:45 malam


UPDATE! Kekalahan Malaysia ini disebabkan jaringan kontroversi free kick yang pada aku bola memang jatuh atas line dan sempat diselamatkan keeper Malaysia.Jaringan kontroversi ini yang membezakan kita dengan The Blues.Ulasan mudah aku,1st half memang skuad senior kita dibahagian tengah dan serangan tampak terlalu lemah melainkan pertahanan kita yang betul2 ampuh untuk di bolos Chelsea.

2nd half,pemain Olimpik banyak merubah permainan Malaysia dan peluang terbaik,kita nyaris mendapatkan gol penyamaan melalui Thamil Arasu melalui tru pass yang menarik dan mampu mendapatkan gol tapi bola sedikit melencong.Apa2pun,ia permainan yang mengecewakan oleh Chelsea.
Malam ini perlawanan terakhir pasukan negara bertemu pasukan dari EPL cuma bezanya,pasukan Malaysia kali ini adalah pasukan campuran pemain senior zaman sebelum Datuk K.Rajagobal lagi.Kiranya dah status veteran lah diaorang ni yang terdiri daripada 9 orang dan selebihnya pula pemain Olimpik itu sendiri.

Ong Kim Swee membuat sesuatu percaturan yang aku rasa agak merbahaya sebab kita pernah terkena dengan style campuran macam ini pada zaman jurulatih Hatem Soussi dimana kita dibuli macam budak sekolah yang tak reti main bola pada Piala AFF di Vietnam suatu masa dahulu.

Tapi entahlah,hari ini segala-galanya terjawab.Mungkin campuran ini boleh membentuk persefahaman yang mantap atau boleh jadi lagi teruk dari dulu sebab ketika itu,kita seolah-olah langsung tiada persefahaman dalam satu pasukan.Aku lagi suka tengok merka yang dari pasukan Olimpik ini sendiri yang main.Apa-apa pun,kita doakan semoga semuanya seperti dirancang dan kita bermain dengan baik.

Live Streaming aku cuba bagi setepat dan sebaik yang boleh.Dibawah ini salah satu Live Streaming yang mungkin boleh jadi pilihan :


Free desktop streaming application by Ustream





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...