Monday, July 25, 2011

Raksasa Loch Ness di London?

WILLIAM JOBES merakamkan gambar raksaksa seperti Loch Ness dekat Fort Agustus, Scotland pada Mei lalu.

LONDON - Raksaksa Loch Ness bukan seekor tetapi ia memiliki keluarga, kata seorang peminat haiwan legenda tersebut, William Jobes seperti yang dilaporkan sebuah akhbar semalam.

Jobes, 62, bertegas dia pernah melihat dua ekor raksaksa berlainan saiz menyerupai Loch Ness ketika keluar untuk merakamkan imej haiwan tersebut.

Jurugambar amatur itu dapat merakamkan raksaksa lebih kecil itu yang menyerupai raksaksa Loch Ness sebelum ia hilang dekat Fort Agustus, Scotland, pada Mei lalu.

"Saya datang ke tasik ini sejak 42 tahun lalu dan tidak pernah melihat haiwan seperti ini. Saya yakin ia raksaksa Loch Ness dan ia bukan hanya terdapat seekor," kata Jobes.

"Kepala raksaksa pertama keluar dari air dan ia memalingkan kepalanya sebelum menyelam. Ia kelihatan seperti kepala biri-biri. Kemudian, seekor lagi raksaksa serupa yang lebih besar timbul dan saya merakamkan haiwan tersebut ketika ia mula hendak menyelam," tambahnya.

Raksaksa Loch Ness yang lebih popular dengan gelaran Nessie pertama kali dirakamkan menerusi kamera pada tahun 1930-an. - Agensi





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...