Thursday, July 21, 2011

Kedai Palsu Untuk Produk Apple Pun Ada? Itulah Lanun Cetak Rompak Negara China



Hohoho...kepada sesiapa yang hantu gajet iPhone ini,jaga-jagalah.Silap-silap korang pakai gajet Made In China jer,hahaha...itulah penangan industri cetak rompak terbesar oleh China.Setakat kedai iPhone,iPad ni ayam jer bagi dieorang.Mercedes pun die boleh tiru,setakat gajet-gajet kecik lagi mudah.Saksikan petikan akhbar dari Utusan di bawah :

Pintu depan kedai

BEIJING 21 Julai - Keghairahan China terhadap iPad dan iPhone telah menyebabkan pengeluaran gajet palsu berkenaan berleluasa dan paling mengejutkan kini terdapat sebuah kedai Apple palsu dan pekerjanya percaya mereka bekerja dengan Steve Jobs.

Kedai itu dibina di Kunming dan dikesan oleh seorang blogger dari Amerika yang pada mulanya turut terpedaya dengan muslihat itu.

Sekali lihat, papan tanda, komputer dan susun atur kedai itu adalah sama dengan kedai Apple yang tulen, kata blogger berkenaan yang menggunakan nama sebagai BirdAdbroad.

Gambar yang dimuatkan oleh blog berkenaan menunjukkan kakitangan kedai berkenaan memakai baju-T biru sebagaimana yang dipakai kakitangan Apple. - AFP

Suasana dalam kedai yang takde bezanya dengan yang sebenar

Korang leh tengok gambar yang aku sertakan.Kedai memang gempak,pekerja memang macam pekerja asli Apple,so macam mana tak rasa tertipu? hahaha...Silap-silap kedai Apple yang ada kat Malaysia pun cam ayam punya,hahaha...sendiri mau ingat lah...hahaha





1 comment:

Anonymous said...

bangsa kominis memang la..walau dimana pun mereka tinggal...budaya menipu dah jadi darah daging mereka.
nik ajis AL-firaun pun senang mereka tipu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...